Σελίδες

Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011

ΠΑΝΑΓΙΑ [ ΔΕΟΜΕΝΗ ]


ΜΟΛΙΣ ΤΕΛΕΙΩΣΑ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ!
ΕΙΠΑ ΝΑ ΣΑΣ ΔΕΙΞΩ ΤΗΝ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΞΥΛΟΥ !!
ΑΡΧΙΚΑ ΚΟΛΛΑΜΕ ΜΑ ΑΤΛΑΚΟΛ ΚΡΥΣΤΑΛΙΖΕ  ΤΗΝ ΓΑΖΑ ΕΠΑΝΩ ΣΤΟ ΞΥΛΟ ΚΑΙ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΕΓΝΩΣΕΙ ΚΑΛΑ!!!!!!!!!!!


ΠΡΙΝ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΣΤΟΚΑΡΙΣΜΑ ΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΤΟ ΣΚΑΛΙΣΜΑ ΜΕ ΧΑΡΤΟΤΑΙΝΙΑ!


ΣΤΟΚΑΡΟΥΜΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ 2 ΣΠΑΤΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΥ ΣΤΟΚΟ.
ΠΕΡΝΑΜΕ 5-6 ΧΕΡΙΑ ΠΟΛΥ ΛΕΠΤΑ ,
ΒΡΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ ΛΙΓΟ ΚΑΙ ΙΣΙΩΝΟΥΜΕ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΣΠΑΤΟΥΛΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΕΓΝΩΣΕΙ ΚΑΛΑ.
ΑΝ ΒΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΣΤΕΓΝΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΠΙΣΤΟΛΑΚΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΞΥΛΟ ΜΕΡΕΣ ΠΙΟ ΜΠΡΟΣΤΑ  ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΕΓΝΩΝΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ.



ΓΥΑΛΟΧΑΡΤΑΡΟΥΜΕ ΜΕ ΛΕΠΤΟ ΓΥΑΛΟΧΑΡΤΟ ΝΕΡΟΥ.
ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΒΡΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΡΙΒΟΥΜΕ
ΔΕΝ ΣΗΚΩΝΕΙ ΣΚΟΝΗ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΠΙΟ ΛΕΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ .


ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΧΑΡΤΟΤΑΙΝΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΣΦΟΥΓΓΑΡΑΚΙ ΓΥΑΛΟΧΑΡΤΟ ΛΕΙΑΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΞΥΛΟ ΓΥΡΩ ΓΥΡΩ.


ΣΚΟΥΡΑΙΝΟΥΜΕ ΜΑ ΚΑΣΙΑ
.

ΑΦΟΥ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑΡΙΣΜΕΝΟ ΞΥΛΟ, ΠΕΡΝΑΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΥΣΩΘΕΙ ΜΕ ΓΟΜΑΛΑΚΑ [ΜΟΝΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΟΛΛΑ MIXION ]
ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΕΓΝΩΣΕΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΡΙΒΟΥΜΕ ΜΕ ΛΕΠΤΟ ΓΥΑΛΟΧΑΡΤΟ ΣΤΕΓΝΟ.
ΣΚΟΥΠΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΕΝΑ ΜΑΛΑΚΟ ΠΑΝΙ ΚΑΙ ΠΕΡΝΑΜΕ ΤΗΝ ΚΟΛΛΑ ΜΙΧΙΟΝ ΝΕΡΟΥ .
ΣΕ ΜΙΣΗ ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΓΙΑ ΧΡΥΣΩΜΑ



ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΝΟΣ ΧΑΡΤΟΝΙΟΥ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΜΕ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΧΡΥΣΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΚΟΥΜΠΑΜΕ ΤΗΝ ΑΚΡΗ ΚΑΙ ΚΑΤΕΒΑΖΟΥΜΕ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΛΛΗΣΕΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΦΟΥΣΚΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΕΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΓΚΛΩΒΙΣΕΙ ΙΣΩΣ


ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΝΟΣ ΜΑΛΑΚΟΥ ΠΑΝΙΟΥ
ΤΑΜΠΟΝΑΡΟΥΜΕ ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΛΛΗΣΕΙ ΚΑΛΑ.


ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΕΝΟΣ ΜΑΛΑΚΟΥ ΠΙΝΕΛΟΥ ΚΑΘΑΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ


ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑΚΙΑ ΤΑ ΜΑΖΕΥΟΥΜΕ, ΘΑ ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ ΑΛΛΟΥ.


ΑΦΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΦΩΤΟΣΤΕΦΑΝΟ ΒΑΖΟΥΜΕ ΞΑΝΑ ΜΙΧΙΟΝ ΝΕΡΟΥ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΟΛΛΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΑΣΗΜΙ.
ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΜΙΣΗ ΩΡΑ ΚΑΙ ΚΟΛΛΑΜΕ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΡΟΠΟ.


ΕΠΑΝΩ ΣΤΟ ΦΩΤΟΣΤΕΦΑΝΟ ΜΕ ΠΑΣΤΑ ΣΕ ΣΩΛΗΝΑΡΙΟ ΧΡΥΣΗ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΧΕΔΙΑ.
ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΕΓΝΩΣΕΙ ΜΙΑ ΜΕΡΑ.


ΜΟΛΙΣ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΛΟΥΣΤΡΑΡΟΥΜΕ ΜΕ ΕΙΔΙΚΟ ΒΕΡΝΙΚΙ ΓΙΑ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ. ΤΩΡΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ!!!!!!!!!
ΠΙΣΤΕΥΩ ΝΑ ΣΑΣ ΕΔΩΣΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΚΑΤΙ. ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΤΕ Η ΝΑ ΣΥΜΛΗΡΩΣΕΤΕ Ο΄ΤΙ ΞΕΧΑΣΑ ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ!!!!!!!!!!!

86 σχόλια:

  1. ΦΙΛΕΣ ΜΟΥ ΓΕΙΑ ΣΑΣ!!!
    ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΥΣΚΟΛΕΥΤΗΚΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗ!
    ΤΙ ΦΤΑΙΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΕΒΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ;
    ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΩΣ ΝΑ ΔΕΙΞΩ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΝΔΕΙΞΗ "ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΑ"
    ΟΠΟΙΑ ΞΕΡΕΙ ΜΟΥ ΛΕΕΙ.
    ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΚΡΗ ΕΙΜΑΙ ΑΚΟΜΗ ΜΑΘΑΙΝΩ!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ρένα μου οι οδηγίες σου είναι πολύ κατατοπιστικές. Όντως είναι πολύ δύσκολο να τις γράφεις.
    Η Παναγία για το σπίτι μας είναι η αγαπημένη μας Μητέρα, η παρηγοριά μας!!!!! Μας βοήθησε (ειδικά στην εγκυμοσύνη μου με τα χίλια μύρια προβλήματα)και φέραμε στον κόσμο το κοριτσάκι μας και μας βοηθάει καθημερινά όταν την επικαλούμαστε.
    Έχω συγκινηθεί πάρα πολύ γιατί είναι πραγματικά σαν ολοζώντανη.......
    Εύχομαι μέσα από την καρδιά μου να είναι δίπλα σε όλο τον κόσμο. Και βεβαίως να δίνει σε σένα υγεία και δύναμη να δημιουργείς ακόμα μεγαλύτερα αριστουργήματα!!!!!!!
    Καλή συνέχεια - Νατάσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα Ρένα μου!Είναι φανταστική η αγιογραφία σου!!!!!!Πάρα πολύ ωραίο το αποτέλεσμα και δείχνει να είναι δύσκολο!!!!!!!Δυστυχώς δεν ξέρω να σε βοηθήσω!Φιλιά πολλά,καλό απόγευμα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα Ρένα μου. Μικρή αλλά θαυματουργή. Απίθανη η εικόνα σου με φοβερή λεπτομέρεια και απίστευτη υπομονή. Υγεία στα χεράκια σου και πάντα τέτοιες δημιουργίες.Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο Ρένα, πού σωστή δουλειά, είσαι πολύ καλή δασκάλα!!!!!! Ωραίες φωτό και επεξηγήσεις! Μπράβο σου!! Φανή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Είναι πολύ ωραίο το αποτέλεσμα, όσο δύσκολο είναι να γράφεις τις οδηγίες, όπως το επισημαίνεις και εσύ. Κατανοούμε τον τρόπο, μην φανταστείς όμως ότι θα το επιχειρούσαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλησπέρα, Ρένα!
    Πολύ καλοδουλεμένη η Παναγία σου!
    Φωτεινά χρώματα, ωραίες πτυχές στο ύφασμα, ωραία φώτα!
    Μπράβο!!!!
    Και οι οδηγίες σου πολύ κατατοπιστικές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ρενα μου γλυκια υπεροχη η παναγιτσα τη χαρη και τη βοηθεια της να εχουμε.ευχαριστουμε και για τον κοπο που εκανες να μας πεις τισ οδηγειες!!!!γι’αυτο που ρωτασ η Μαρια μου ειπε:βαζεισ τον τιτλο μετα φωτο και τελιτσες...και πατας μεταρυθμιση σχολιων.μετα βαζεις κειμενο και μετα τις φωτο.το δικο μου προβλημα το ξερεις χτες εκανα 4 ωρες για να κανω αναρτηση, θα σκασω απ’τα νευρα!!!φιλακια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ρένα μου ,πολύ ωραία η Παναγία σου!Στο στοκάρισμα βάζεις σκέτο στοκο? Εγω τον αραιώνω με ακρυλική πρώτη ύλη και περνάω πολλά χέρια.Πιο εύκολη μου φαίνεται η δική σου συνταγη ,θα τη δοκιμάσω!Πολλά φιλιά και πάντα τέτοιες όμορφες δημιουργίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ειναι η πρώτη φορά που βλέπω την διαδικασία δημιουργίας μιας εικόνας και πραγματικά "κόλλησα""
    Η Παναγία που δημιούργησες αγγίζει την καρδιά μου!!!
    Μπράβο Ρένα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Υπέροχη η δημιουργία σου Ρένα μου όντως η μορφή της Παναγίας μας γαληνεύει και μας φέρνει στο νου οικείο και αγαπημένο πρόσωπο και με όλα αυτά που περνάει η χώρα μας,έχουμε την ανάγκη όλο και περισσότερο να την βλέπουμε και να την σκεφτόμαστε.Είναι η μητέρα και η παρηγοριά όλων μας να έχεις ένα όμορφο βράδυ.Φιλάκια...

    Sophie....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ευχαριστούμε πολύ για τον κόπο που έκανες να μας δώσεις τόσες οδηγίες… παρόλο όμως που η τέχνη της αγιογραφίας με τρελαίνει, νομίζω ότι δεν υπάρχει περίπτωση να κάνω δοκιμή… Όσο για την εικόνα … τι να πω??? Θαύμα!!! Η γλυκιά μας Παναγιά οδηγός και προστάτης σου πάντα!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΑΣ ΛΟΓΙΑ!!!!!!!!
    Η ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΜΟΥ ΑΣΧΟΛΙΑ!!
    ΜΕ ΗΡΕΜΕΙ ΚΑΙ ΜΟΥ ΔΙΝΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΚΟΥΡΑΓΙΟ!!!!!!!!
    ΕΙΔΙΚΑ ΟΤΑΝ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ!!!!
    ΣΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΥΣΚΟΛΕΥΤΗΚΑ ΓΙΑΤΙ ΠΩΣ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙΣ ΤΟ ΣΤΟΚΑΡΙΣΜΑ Η ΤΟ ΓΥΑΛΟΧΑΡΤΑΡΙΣΜΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙΣ ΚΙΝΗΣΗ;
    Ο ΣΤΟΚΟΣ ΠΟΥ ΧΡHΣIΜΟΠΟΙΩ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΚΡΥΛΙKΟΣ ΤΗΣ KRAFT KAI ΒΑΖΩ ΠΟΛΛΑ ΧΕΡΙΑ ΛΕΠΤΑ.
    ΔΕΝ ΕΧΩ ΒΑΛΕΙ ΚΑΜΙΑ ΦΟΡΑ ΠΡΩΤΗ ΥΛΗ , ΝΑ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΩ.
    ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ρενάκι εξαιρετική αγιογραφία!Πολύ γλυκειά και γαλήνεια η μορφή της παναγίας μας.Δεν ξέρω από αγιογραφία , αλλά νομίζω ότι έχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας!Οι οδηγίες σου κατατοπιστικότατες.Ευχαριστούμε πάρα πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Για άλλη μια φορά θα γίνω γραφική αλλά δεν μπορώ να μην το πω... Είσαι μεγάλη καλλιτέχνης!!!
    Οι οδηγίες σου σημαντικές για όσους το κατέχουν μάλλον, έγω αρκούμε στο να θαυμάζω το αποτέλεσμα!!! Σε φιλώ κοριτσάκι μου,καληνύχτα και η Παναγιά μαζί μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καταπληκτική η αγιογραφία!!! Εμένα μου φαίνεται ότι είναι αρκετά δύσκολο!!!!
    Όσο για αυτό που ρωτάς υπάρχει ένα σύμβολο μια σπασμένη σελίδα ανάμεσα στην κλακέτα και στο κουμπί που κάνεις στοίχιση κειμένου. Όπου θα θες να μπει το περισσότερα πατάς την σπασμένη σελίδα. Ελπίζω να σε κατατόπισα.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τι να πώ;Μια απο τις ωραιότερες εικόνες που έχω δεί!!!!!!!!!Μπράβο Ρένα!!!Φανταστική η Παναγίτσα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Προσπάθησα και χθες να σου κανω σχόλιο απο το σπίτι αλλα κάτι εχει πάθει και δεν μπορώ να κάνω σχόλια... περιττό να σου πω ότι οι αγιογραφίες σου ειναι εξαιρετικές... θα σου πω για αλλη μια φορά ότι...ζηλευωωωωωωωωωωωωωωω!!! :-)) Πολύ κατατοπιστικές και οι οδηγίες που μας δίνεις ! Ευχαριστούμε πολύ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ρένα καλημέρα.Υπέροχες οι δημιουργίες σου όπως πάντα!Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΦΙΛΕΣ ΜΟΥ!!!!!!!!!!
    ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!!!!!!!
    ΘΑ ΧΑΡΩ ΠΟΛΥ ΟΣΕΣ ΕΙΣΤΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΝΑ ΕΡΘΕΤΕ ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΩ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΔΕΙΞΩ Ο'ΤΙ ΞΕΡΩ ΚΑΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!!!!!!!
    ΟΠΟΙΑ ΘΕΛΕΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΣ ΜΟΥ ΣΤΕΙΛΕΙ e-mail.
    louren99@yahoo.gr
    ΣΑΣ ΣΤΕΛΝΩ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Όσα και να περιγράψεις Ρένα μου θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να δώσεις ακριβείς οδηγίες για το χρύσωμα μιας εικόνας. Πάντως έκανες μια πολύ καλή προσπάθεια για να καταλάβουν τουλάχιστον οι φίλες μας με ποιο τρόπο γίνεται!!
    Την καλημέρα μου και καλό μήνα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλημέρα.Δύσκολος μήνας μπήκε...θα αντέξουμε. Η αγιογραφία είναι απ' αυτά που δεν έχω τολμήσει ως τώρα.Νομίζω πως θέλει και πίστη, έτσι δεν είναι;Σαν τεχνική είναι ιδιαίτερη και αρκετά δύσκολη όπως φαίνεται. Ακολουθείται ιδιαίτερη μέθοδος και δεν μπορείς να κάνεις πολλές παρεμβάσεις. Κι εδώ όμως ξεχωρίζουν κάποιοι και σίγουρα είσαι μέσα σ'αυτούς που έχω ξεχωρίσει εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Επανέρχομαι για να πω ότι παρέλειψα να σχολιάσω την εικόνα σου!! Είναι υπέροχη, φωτεινή και εκπέμπει την αγιοσύνη που πρέπει να εκπέμπει κάθε εικόνα!! Τα σαρκώματα είναι πολύ όμορφα και απαλά δουλεμένα και δίνουν ένα πρόσωπο γλυκό και καλοσυνάτο, όπως είναι στο μυαλό όλων μας αυτό της Παναγίας !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ειναι καταπληκτικες οι δημιουργιες σου!
    καλο μηνα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΚΑΛΗΜΕΡΑ !!!!!!!!!!!
    @ MARIA VILLIOTI ΘΑ ΑΝΤΕΞΟΥΜΕ ΘΑ ΑΝΤΕΞΟΥΜΕ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ!!!!!!!!!!!
    ΝΑΙ Η ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ, ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ!!!
    ΟΤΑΝ ΑΡΧΙΣΕΙΣ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑΣ!!!!!!!!
    ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΝΑ ΑΝΕΞΑΝΤΛΗΤΑ!!!!!!!!!!!
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΠΙΣΤΗ.....ΕΕΕ ΟΛΟ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΣΑ ΜΑΣ , ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΒΑΘΕΙΑ!!!!!!!!!

    @ anthivolon ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΟΥ!
    ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΠΟΛΥ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΔΩΡΟ ΓΑΜΟΥ!!!!!!!!!!
    ΝΑΙ , ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙΣ ΣΤΑΔΙΑ!!!!!!!!!!!!
    ΕΔΩ ΤΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΔΕΙΞΕΙΣ!!!!!!!!!
    ΦΙΛΙΑ!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΡΓΟ !!!!!ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ ΣΟΥ Η ΠΑΝΑΓΙΤΣΑ ΜΑΣ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλημέρα και καλό μήνα! Μπράβο για το ταλέντο σου! Εκπληκτικό έργο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Τη βοηθεια της να εχεις.Με κανεις να ζηλευω και να αρχισω παλι να αγιογραφω,γιατι τωρα τελευταια τα εχω εγκαταλειψει.Καλο μηνα να εχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Eξαιρετική εικόνα της Παναγίας μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Μη το πάρεις προσωπικά..η ανάρτηση σου με πίκρανε..μου έφερε αναμνήσεις απο τη δουλειά μου που εγκατέλιψα ..καλώς ή κακώς..υπέροχα γλυκιά μου, υπέροχα και σωστά όπως τα κάνεις ΠΑΝΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Καλησπέρα Ρένα μου, Καλό μήνα και Καλή εβδομάδα.

    Θαυμάζω όλες τις δημιουργιες σου, έχεις μάτι για τελειότητα, με αποτέλεσμα την επιτυχία. Γεια στα χέρια σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ρένα μου, οι οδηγίες σου κατατοπιστικότατες και η Παναγία Πανέμορφη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Καλημέρα κοριτσάκι μου, Σαββατοκύριακα που σε βρίσκουμε? Πτολεμαίδα - Θεσ/νικη σιγά την απόσταση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΦΙΛΕΣ ΜΟΥ!!!!!!!!!
    ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΑΣ ΛΟΓΙΑ!!!!!!!!!!!!
    ΟΣΕΣ ΕΙΣΤΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΘΑ ΧΑΡΩ ΝΑ ΣΑΣ ΔΩ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ!
    ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΟΥ Ε ΜΑΙΛ ΝΑ ΤΑ ΠΟΥΜΕ.
    louren99@yahoo.gr
    @ ΕΥΗ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΤΟΝ ΩΡΑΙΟ ΚΑΝΑΔΑ!!!!!!!!!!
    ΣΈΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!!!!!!!!
    @ ΑΧΤΙΔΑ ΜΟΥ ΛΥΠΑΜΕ ΠΟΥ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΣ ΝΑ ΑΓΙΟΓΡΑΦΕΙΣ, ΣΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ!!!!!!!!
    ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΤΑ ΕΓΓΟΝΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΞΕΧΝΙΕΣΤΕ!!
    ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ!!!!!!!!!
    @ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΡΙΜΑ ΝΑ ΑΦΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ , ΤΟΣΟΣ ΚΟΠΟ ΕΚΑΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙΣ!!
    ΣΈΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. ΡΕΝΑΚΙ ΜΟΥ ΓΕΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ΣΟΥ!!!!!!!!!!!!!!! ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ρένα δεν έχω ιδέα από αγιογραφία αλλά θαυμάζω την τέχνη σου και την υπομονή να μας δείξεις τα βήματα!!Και μάλλον είμαι και περίεργη γιατί έτσι που μας επέτρεψες να "τρυπώσουμε" στο εργαστήριό σου ενθουσιάστηκα!Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. πω πω!δεν ειχα φανταστει...ποση προεργασια θελει....οι οδηγιες..πολυ κατατοπιστικές....νομιζω οτι μεχρι εδω...μπορω να το φτασω...στο στοιχειο μου!!!το...μεταααα..ομως....
    νομιζω οτι εκει..ειναι μονο για τους λιγους και εκλεκτους....
    υπεροχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Καταπληκτική η εικόνα της Παναγίας!!Πάντα βοηθός σε όλον τον κόσμο!!
    συγχαρητήρια Ρένα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. ρενα μου εισαι φοβερη τα εργα σου δε τελεια.Η χαρα μου ειναι που σε γνωρισα.να εισαι παντα καλα φιλια απο κοζανη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. δεν μπορω να καταλαβω πως βγαινει το σχεδιο μέσα απο το χρυσο και πως βρισκουμε το σχέδιο??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΑΝ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΔΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ!!!!!!!
      ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ!!!!!
      ΑΝ ΠΑΛΙ ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΡΙΕΣ, ΣΤΕΙΛΕ ΜΟΥ ΜΕΙΛ!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Λυπαμαι που βγαινω ανωνυμως αλλα δοκιμασα με το ονομα μου μέσω λογαριασμου μου στο google και δεν εβγαινε! συγχαρητηρια για την εικονα σου ειναι υπέροχη! και ευχαριστούμε που μοιράζεσαι ανιδιοτελώς όλες αυτες τις χρησιμες γνωσεις μαζι μας!! Δυστυχώς αν και ημουνα μαθητρια σε σχολή 5 χρόνια δεν διδαχτηκα την τεχνική της γαζας!!! εμεις στοκαραμε κοματια ξυλου εμντιέφ! την κρυσταλλικη ατλακολ την βρισκουμε σε σιδηροπωλεία? οσοσ για την ασπρη γομαλάκα μου κατεστρεψε 4 εργα μου που με τοσο κοπο εφτιαχνα!! στην χρυσωμενη επιφανεια θολωσε τον χρυσο τελειως και μετα απο μερικούς μηνες τωρα εχει μαυρισει ενω πανω στην ζωγραφισμενη επιφανεια που με συμβουλεψε ο δασκαλος να την περασω για να εχει αντοχη στον χρονο επειδη δεν διδαχτηκαμε αυγοτεμπερα αλλα πλαστικο χρωμα, εκει ξεραθηκε και ασπρισε κρυβοντας την ζωγραφια!

      Διαγραφή
    3. Αγαπητή φίλη δε χρησιμοποιώ γομαλάκα πάνω από το χρυσό και ιδίως πάνω από τα χρώματα!
      Την ατλακόλ τη βρίσκεις στα χρωματα σιδηρικά !
      Όσο για την πατίνα που ρωτάς πιο κάτω, υπάρχει και η έτοιμη που αφήνει διαφορετική όψη από την κάσια!!!!!

      Διαγραφή
  41. Κυρία Ρένα, είναι εύκολο να μου πείτε πως θα καθαρίσω αγιογραφία πάνω σε ξύλο, που έχει χρώμα, αλλά και χρυσό χωρίς να την χαλάσω, από σκόνη, και μουτζούρα, από κεριά και καντήλι; Σας ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΝΕΛΛΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙΣ ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ!!
      ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΟΒΟΣ ΝΑ ΥΗ ΧΑΛΑΣΕΙΣ!!!
      Ο ΜΟΝΟΣ ΑΚΙΝΔΥΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΩΜΗ ΠΑΤΑΤΑ!!
      ΚΟΨΕ ΜΙΑ ΠΑΤΑΤΑ ΩΜΗ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΚΑΙ ΔΟΚΙΜΑΣΕ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΗΣ ΛΙΓΟ ΣΕ ΜΙΑ ΑΚΡΗ.
      ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΣΚΟΥΠΙΣΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΑΥΤΟ ΜΕ ΕΝΑ ΠΑΝΙ ΒΡΕΜΕΝΟ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΣΤΥΜΜΕΝΟ.
      ΜΗ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ, ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΛΟΥΣΤΡΟ.
      ΤΟ ΠΙΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙ ΑΠΟ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ.
      ΕΓΩ ΔΕΝ ΞΕΡΩ!!!
      ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ!

      Διαγραφή
  42. Σε ευχαριστώ πολύ. Καλή δύναμη, και φώτιση σε ότι δημιουργείς..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. πολυ απλος και κατανοητος τρόπος για την προετοιμασία του ξυλου!!! μας μπερδευαουν με κουνελοκολλες μπαιν μαρι και τσιγκους και άλλα περιπλοκα και αποθαρυντικά! θα ακολουθησω την συνταγή σου. Η εικόνα σου ειναι πολυ ομορφη, καλοδουλεμένη! μπράβο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. να συμπληρωσω τελεια στην λεπτομερεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. θα ηθελα επισης να σε ρωτησω αν γνωρίζεις... εχω δει εικονες π.χ. εικονα αρχαγγελου Μιχαήλ. όπου πρωτα χρυσωνουν την πανοπλία και μετα κάνουν τα σχεδια και τις σκιές πάνω της. το δοκίμασα αλλά πάνω στον χρυσό ηταν τρομερα δυσκολο εως αδύνατον να στρωσει χρώμα! ξερεις κανένα μυστικό?
    Επίσης εχεις υπ' όψιν σου καμια τεχνικη που να δειχνει τον χρυσό σαν παλαιωμενο? το βλέπω σε πολλές εικόνες και μου αρέσει ειδικα οταν ειναι εικόνα για το σπίτι! σ' ευχαριστω πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια!
    'Ενα όνομα θα βοηθούσε να ξέρω σε ποιόν μιλώ!!!
    Ο παλιός τρόπος είναι σίγουρα αυτός που λες και αν θέλεις να ασχοληθείς επαγγελματικά πρέπει να τον μάθεις!
    Τώρα όμως έχει έτοιμα πολλά καλά υλικά που μας βοηθάνε πολύ!
    Να ζωγραφίσεις επάνω στο χρυσό είναι πολύ δύσκολο, μπορεις να δοκιμάσεις να περάσεις πρώτα ένα χέρι χολή βοδιού, ρώτα το δάσκαλο σου να σου πει γιαυτό το υλικό!
    Για την παλαίωση υπάρχουν ειδικά υλικά που λέγονται πατίνες!!
    Όλα αυτά τα μαθαίνουμε σταδιακά, αν είσαι στην αρχή μη βιάζεσαι, ακου τον δάσκαλο σου και πάνε βήμα βήμα!!
    Να είσαι καλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. καλή μου το ονομάμου ειναι Εειρηνη! τεσσερα χρονια τωρα και αυτα δεν μας ταμαθε ο δασκαλός μας. αισθανομαι οτι μας φτανει ως ενα σημειο και επαναλαμβανουμε μετα τα ιδια και τα ιδια χωρις να μαθαινουμε τιποτε νεο. ακόμα με πλαστικα χρώματα και σε καμβά.Απλα κάνουμε καινουργιους αγίους αλλα στην τεχνικη τιποτε καινουργιο. Μενω σε μικρη πόλη και ουτε τα ειδη αγιοφράφησης μπορω να προμηθευτω παρα μονο μεσω ιντερνετ. σκέφτομαι να πάω στην Αθήνα σε κάποιο μαγαζι με ειδη αγιογραφίας και να αναζητησω αυτα τα υλικά όπως η χολή βοδιού!!δεν το εχω ξναακούσει. Ψαχνω μονη μου μεσα στον ιντερνετ γιατι με ενθουσιαζει οτι αφορα στην αγιογραφία! κριμα που δεν βρισκομαι κοντα σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Καλημέρα Ειρήνη!!
    Τέσσερα χρόνια είναι πολλά για να μην έχετε προχωρήσει!!!!
    Θα έχει το δικό του τρόπο!
    Πάρε το βιβλίο του Ξενόπουλου, Κόπος και Σπουδή, θα σε βοηθήσει!!!!
    Όπως και του Βράνου. έχουν πολλές οδηγίες.
    Η χολή βοδιού είναι ένα υλικό που κάνει το χρυσό λίγο πιο ματ για να μπορούμε να περάσουμε χρώμα επάνω.
    Αν πας στην Αθήνα επισκέψου τις Χρυσομέλισσες http://xrysomelisses.blogspot.gr/
    εκεί κάνουν και μαθήματα αγιογραφίας, ίσως βοηθηθείς.
    Αν θέλεις περισσότερες πληροφορίες, γράψε μου στο μειλ μου
    louren99@yahho.gr
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Γεια σας κ.Ρενα.
    Ψαχνοντας πληροφοριες για το χρυσωμα επεσα πανω στην εικονα σας.Εχω κανει καποια μαθηματα αγιογραφιας και γνωριζω πως γινεται το χρυσωμα.Θα ηθελα ομως τη βοηθεια σας για το εξης:Η δασκαλα μου μας ειπε οτι μολις καλυψουμε με χρυσο ολη την προεπιλεγμενη επιφανεια της εικονας,την περναμε με ενα χερι γομαλακας αραιωμενης με καθαρο οινοπνευμα για να μπορουμε μετα να σχεδιασουμε τα γραμματα και το φωτοστεφανο.Ομως οταν περναω τη γομαλακα,το χρυσο θολωνει σε καποια σημεια.Μηπως πρεπει να προσεχω ετσι ωστε να μην περασω δυο φορες στο ιδιο σημειο γομαλακα;Τι ισως δεν κανω σωστα;Εσεις με τι τροπο γραφετε τα γραμματα πανω στο χρυσο;Θα εκτιμουσα πολυ τη βοηθεια σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Γεια σου και σένα φίλη μου!!!
    Σίγουρα δε πρέπει να περνάς δυο φορές από το ίδιο σημείο με γομαλάκα!!!
    Εγώ χρησιμοποιώ ένα υλικό που λέγετε χολή βοδιού και το βρίσκεις στα μαγαζιά με είδη για την αγιογραφίας!!!!!
    Με αυτο περνάω την επιφάνεια που θέλω να γράψω γράμματα!!
    Καλή επιτυχία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περνατε δηλ.τη χολη μονο στο σημειο που θελετε να γραψετε και οχι πανω σε ολο το χρυσο;Δεν θολωνει καθολου;Αν θελω να ζωγραφισω και το φωτοστεφανο με χρωμα αγιογραφιας;Σας ευχαριστω πολυ εκ των προτερων για τη βοηθεια .

      Διαγραφή
    2. Χριστός Ανέστη!Θα ήθελα ταπεινά να συμπληρώσω ότι πολύ καλή δουλειά για να γράψουμε τα γράμματα στη χρυσωμένη επιφάνεια μιας εικόνας κάνει το ανθρώπινο σάλιο, επειδή περιέχει χολή. Είναι εκπληκτικό το αποτέλεσμα και χωρίς κόστος.

      Διαγραφή
    3. Αληθώς Ανέστη ο Κύριος, Ελευθερία μου.
      Δεν το ξέρω αυτό, θα το δοκιμάσω όμως.
      Σ ευχαριστώ πολύ για την πληροφορία.
      Να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  51. ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΜΕ ΤΙ ΒΕΡΝΙΚΙ ΛΟΥΣΤΡΑΡΕΤΑΙ ΤΗΝ ΧΡΥΣΩΜΕΝΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ; ΕΓΩ ΤΗΝ ΠΕΡΝΩ ΜΕ ΓΟΜΑΛΑΚΑ ΑΝΟΙΧΤΗ ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ Ο ΧΡΥΣΟΣ ΘΟΛΩΝΕΙ ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΗ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΟΥ. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρησιμοποιώ βερνίκι σατινέ ειδικό για την αγιογραφία.
      Δε βάζω γομαλάκα επάνω στη χρυσωμένη επιφάνεια.
      Ευχαριστώ για τα συγχαρητήρια , αλλά δε κάνω τίποτε σπουδαίο.
      Λέω αυτά που έμαθα κι εγώ στις σχολές που πήγα.

      Διαγραφή
  52. Αγαπητή,
    για σας και τις θαυμάστριές σας:
    Η αγιογραφία είναι μια τέχνη που από μια περίοδο και ύστερα δεν εξελίχθηκε.
    Στην εποχή μας προσπαθούμε να αντιγράψουμε πιστά τις εικόνες χρησιμοποιώντας τα ίδια μέσα για την προετοιμασία του ξύλου και για τη ζωγραφική, μέσα από τις γραπτές πληροφορίες που έχουμε.
    Ατυχώς όλα όσα λέτε είναι ασαφή, ημιτελή και προπάντων ασεβή προς την παγκοσμίως αναγνωρισμένη τέχνη της Βυζαντινής Εικονογραφίας.
    Οι εικόνες που δημιουργείται με τα υλικά που περιγράφετε (ατλακόλ) δημιουργούν ένα υβρίδιο που σίγουρα κάνει τα κόκαλα του Θεοφάνη, του Δαμασκηνού και όλων των σεβαστών αγιογράφων του παρελθόντος να τρίζουν και τους σημερινούς άξιους συνεχιστές τους να ανατριχιάζουν για το καταστροφικό έργο σας.(Πού είναι η κουνελόκολλα και η αυγοτέμπερα, δεν σας είπε κανείς γι’αυτά;;)
    Καλύτερα εσείς και οι αδαείς θαυμαστές σας να πάτε σε κάποιο καταξιωμένο σχολείο να μάθετε και να αφήσετε τις αφθαιρεσίες και τους επικίνδυνους και ασεβείς για την τέχνη της Ζωγραφικής πειραματισμούς. Στις περισσότερες ενορίες λειτουργούν σοβαρές σχολές παραδοσιακής αγιογραφίας. Δοκιμάστε, συνήθως είναι χωρίς λεφτά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για τις υποδείξεις σας ΑΝΩΝΥΜΕ αναγνώστη.
      Θα τις λάβω σοβαρά υπόψιν .

      Διαγραφή
    2. Τα κόκαλα του Θεοφάνη, του Δαμασκηνού και όλων των σοβαρών αγιογράφων τρίζουν όταν παντού κυκλοφορούν έργα (πρός πώληση κιόλας) που θυμίζουν Νταλί και όχι εκκλησιαστική τέχνη (όχι ότι έχω κάτι με τον Νταλί) και διαφημίζονται και ως "πιστά αντίγραφα" ή ότι άλλο. Από κεί και πέρα, πολλοί σύγχρονοι αγιογράφοι χρησιμοποιούν κάποια νέα υλικά (πχ στόκο) για λόγους ευκολίας.
      Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι παραδοσιακά υλικά, μπορούν όμως να είναι αξιόπιστα.
      ΟΜΩΣ: Είμαι κατά της χρήσης πλαστικών χρωμάτων στην αγιογραφία, είναι υλικό που δεν έχει την αντοχή και την απόδοση των κλασσικών χρωμάτων αυγοτέμπερας. Εχω δεί αγιογράφηση ναού με πλαστικό να "μαδάει" από την υγρασία- πιστεψέ με ήταν τραγικό ...
      Ακόμα: η αγιογραφία έπαψε να εξελίσσεται για πολύ - πολύ καιρό και ήταν μιά τέχνη "ξεχασμένη" μέχρι τον Κόντογλου: από τότε "ξαναγεννήθηκε" και άρχισαν μικρά βήματα εξέλιξης. Εφόσον όμως η αγιογραφία είναι "θεία τέχνη" και ΘΕΟΛΟΓΙΑ, κάθε εξέλιξη που πατάει πάνω στη θεολογία της εικόνας, είναι θετική
      Σε κάποιες ενορίες γίνεται πολύ καλή δουλειά. Σε κάποιες άλλες, οι "δάσκαλοι" κάνουν μια μικρή αρπαχτή (τμήμα 30-40 ατόμων χωρίς καν διαχωρισμό ηλικιών). Το "συνήθως χωρίς λεφτά" έχει πεθάνει...
      Εξαιρετική δουλειά γίνεται επίσης και στα εργαστήρια κάποιων Μητροπόλεων (Πειραιά, Νίκαιας κλπ).

      Διαγραφή
  53. Γεια σας κ.Ρένα! Θα ήθελα μια μικρή βοήθεια! Θέλω να ξεκινήσω μια εικόνα της Παναγίας σε μουσαμά που θα επικολληθεί σε ξύλο. Η απορία μου είναι ως προς το χρύσωμα. Γίνεται με τον ίδιο τρόπο όπως και στο ξύλο; επίσης, γίνεται να το κάνω στο τέλος (δηλ. μετά την αγιογράφηση) ή πρέπει υποχρεωτικά να γίνει στην αρχή; θα με βόλευε να το κάνω στο τέλος λόγω έλλειψης υλικών αυτή τη στιγμή και λόγω του ότι θα ήθελα να ξεκινήσω άμεσα την αγιογράφηση... Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Άννα!
      Και στο μουσαμά μπορείς να χρυσώσεις με τον ίδιο τρόπο.
      Μπορείς να το κάνεις και στο τέλος, αλλά με πολύ προσοχή .
      Συγνώμη που άργησα να σου απαντήσω, αλλά δεν είχα πρόσβαση στο ίντερνετ.
      Να είσαι καλά και καλά επιτυχία!!!!!!

      Διαγραφή
  54. Ο ευκολότερος τρόπος για να πιάσει το χρώμα πάνω στο χρυσό (ακόμα και με χολή βοδιού είναι δύσκολο) είναι να ρίξεις μέσα στο χρώμα ότι από τα παρακάτω έχεις: -ή λίγη ζάχαρη άχνη (απίστευτο αλλά αληθινό) ή - μία σταγόνα υγρό σαπούνι πιάτων. Πάντως για γράμματα, διακοσμητικά κλπ πάνω στο χρυσό, το κεραμιδί πλαστικό είναι αλάνθαστο- και δεν χρειάζεται καμία βοήθεια για να "κολλήσει". Συνήθως το χρησιμοποιώ πάνω από το πρώτο βερνίκι (για να έχω δυνατότητα διορθώσεων-σβήνω με υγρή μπατονέτα) και το θωρακίζω με το τελικό βερνίκι που θα πέσει στην εικόνα.
    Το βερνίκωμα χρυσού με γομαλάκα είναι πάντα μία "δύσκολη" διαδικασία γιατί η παραμικρή υγρασία προκαλεί "θολώματα". Γι αυτό, προθερμαίνουμε ελαφρά την επιφάνεια (πχ.κάτω από μία λάμπα) και σε μπαιν-μαρί τη γομαλάκα (ίσα να χλιαρύνει). Περνάμε τη γομαλάκα με γρήγορες κινήσεις, αποφεύγουμε τα διπλοπεράσματα και το πολύ υγρό πινέλο. Ώσπου να στεγνώσει εντελώς, η γομαλάκα κάνει κάποια "θολώματα", αν όμως είναι καθαρή, στεγνώνοντας θα γίνει απολύτως διάφανη. Αν στο στέγνωμα το θόλωμα δεν υποχωρεί καθόλου, βάζουμε την επιφάνεια κάτω από μία ήπια πηγή θερμότητας (πχ μια λάμπα). Στην όλη διαδικασία, αποφεύγουμε γενικά κάθε πηγή ΥΓΡΑΣΙΑΣ, και επιδιώκουμε μία ελαφριά θερμότητα στα υλικά μας, για καλύτερο στέγνωμα. Εννοείται ότι όταν ο καιρός είναι υγρός-δροσερός, το βερνίκωμα με γομαλάκα είναι σχεδόν καταδικασμένο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες
      Θα τις δοκιμάσω πριν τις προτείνω κι εγώ!
      Γνωρίζω και τα παραδοσιακά υλικά , αλλά αφού υπάρχουν αξιόπιστα καινούργια , τα χρησιμοποιώ χάριν ευκολίας..Στις εκκλησίες τα μαθήματα είναι δωρεάν, δεν πληρώνουν ούτε οι μαθητές, ούτε ο δάσκαλος αμείβεται. Αν θέλεις γράφεις το όνομα σου για να ξέρω με ποιον η ποια μιλώ.

      Διαγραφή
    2. Κυρια Ρενα συγχαρητηρια για την προσπαθεια σας και την προσφορα σας. Θα ηθελα να σας πω απο τη δικη μου ταπεινη εμπειρια ότι μην σας στεναχωρει και μην σας αγχωνει το θολωμα της γομολακας πανω απο το φυλλο χρυσου ή ψευδόχρυσου που τοποθετουμε στην εικονας μας. Όλο το θάμπωμα που δημιουργειται εξαφανιζεται αμεσως μετά απο το βερνικωμα της εικόνας και το αποτελεσμα ειναι εξαιρετικο. Στη σχολη μας παντα μετα το χρυσωμα αδρανοποιουμε την επιφανεια του χρυσου με γομολακα για να μπορεσουμε να γραψουμε πανω στο χρυσο. Όσο υγρασια κι αν υπαρχει και οσο κι αν θαμπωσει το χρυσο μας με το βερνικωμα επανερχεται στην αρχικη του κατασταση εξαφανιζοντας καθε θαμπάδα...δοκιμαστε το και θα με θυμηθείτε... :)

      Διαγραφή
  55. Καλησπέρα σας,

    Σχετικά με την γομαλάκα και τα θολώματα.Πρώτη φορά μου συνέβη αυτό με καθαρή γομαλάκα ίσως επειδή ήταν χαμηλή η θερμοκρασία, με αποτέλεσμα να μου αφήσει θολώματα σε όλο το χρυσό. Σε αυτή την περίπτωση, μπορώ να ξαναχρυσώσω, ή όλος ο κόπος μου μαζί και το ξύλο είναι πλέον άχρηστα;
    Ευχαριστώ
    Παναγιώτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα ηθελα να σας πω απο τη δικη μου ταπεινη εμπειρια ότι μην σας στεναχωρει και μην σας αγχωνει το θολωμα της γομολακας πανω απο το φυλλο χρυσου ή ψευδόχρυσου που τοποθετουμε στην εικονας μας. Όλο το θάμπωμα που δημιουργειται εξαφανιζεται αμεσως μετά απο το βερνικωμα της εικόνας και το αποτελεσμα ειναι εξαιρετικο. Στη σχολη μας παντα μετα το χρυσωμα αδρανοποιουμε την επιφανεια του χρυσου με γομολακα για να μπορεσουμε να γραψουμε πανω στο χρυσο. Όσο υγρασια κι αν υπαρχει και οσο κι αν θαμπωσει το χρυσο μας με το βερνικωμα επανερχεται στην αρχικη του κατασταση εξαφανιζοντας καθε θαμπάδα...δοκιμαστε το και θα με θυμηθείτε... :)

      Διαγραφή
  56. Γεια σου Παναγιώτα!!!!!
    Αν δε σ πειράζει το αφήνεις έτσι και κάνεις παλαίωση με πατίνα όπου υπάρχουν θαμπώματα !
    Αν πάλι θέλεις να είναι καθαρό το χρύσωμα, ξαναβάλε mixion και στη συνέχεια χρύσωσε!
    Καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σας. Κάπου είχα διαβάσει ότι το τελικό βερνίκι εξαφανίζει αυτό το θάμπωμα αλλά δεν ξέρω εαν αυτό τελικά ισχύει. Από την άλλη εγώ χρησιμοποιώ 3ωρη κόλλα ελπίζω η διαδικασία σε αυτή την περίπτωση (χρυσός επάνω σε χρυσό με γομαλάκα)να είναι η ίδια. Πάντως για την γνώση, αυτό όντως μου συνέβη λόγω χαμηλής θερμοκρασίας γιατί τα υλικά μου ήταν τα ίδια με άλλες φορές και δεν είχε ξανασυμβεί.
      Καλές δημιουργίες και καλή σας συνέχεια
      Παναγιώτα

      Διαγραφή
  57. Σας ευχαριστώ πολύ για τον τρόπο που μας εξηγείτε την διαδικασία όχι μόνο σε αυτό το μάθημα αλλά και στα υπόλοιπα. Αυτό που δυσκολεύει εμένα είναι τα χρώματα στην αγιογραφία (ίσως σας φαίνεται παράξενο). Κυρίως όταν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε δύο ή τρία χρώματα για το αποτέλεσμα που θέλουμε καθώς και τα φωτίσματα. Πόσα φωτίσματα κάνετε και αν περνάτε λαζούρες. Ευχαριστώ θερμά και θα περιμένω την απάντησή σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Δεν μου φαίνεται παράξενο Ελένη, έτσι είναι στην αρχή.
    Σιγά σιγά θα συνηθίσεις να αντιλαμβάνεσαι με ποια χρώματα κάνεις ένα άλλο.
    Τα φωτίσματα είναι συνήθως τρία, αλλά μερικές φορές μπορεί να ενώσω δυο φωτίσματα και να βγάλω κι ένα ενδιάμεσο κάπου.
    Λαζούρα βάζω όπου νομίζω ότι χρειάζεται.
    Κάνε δοκιμές με τα χρώματα όταν έχεις χρόνο.
    Ακόμη κι ένα σκούρο χρώμα αν το ανακατέψεις με άσπρο η ώχρα θα σου δώσει ένα άλλο που δεν το περιμένεις, δοκίμασε και κάνε ένα δειγματολόγιο για να τα θυμάσαι.
    Η αγιογραφία θέλει πολύ υπομονή, αν την έχεις θα δεις αποτελέσματα!!
    Να είσαι καλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Καλησπέρα αγαπητη μου Ρένα, εκτος απο κάσια εχεις κάποια άλλη "συνταγή" για τεχνική παλαίωσης του ξύλου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!! Πολλά Μπράβο!!
    αυτό θα πεί ταλέντο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Με τη φωνή της αλήθειας Ρένα, σου λέω ότι έχω δει πολύ καλύτερες εικόνες, όμως εικόνες με τόσο γλυκιά έκφραση, δεν έχω δει και πολλές. Τώρα σχετικά με τον ΑΝΩΝΥΜΟ, έχει σε ορισμένα σημεία δίκιο, όμως πρέπει να ξέρει, ότι οι περισσότεροι αγιογράφοι (επαγγελματίες και μη), χάριν ευκολίας, αγιογραφούν με πιο νέες μεθόδους...
    Γειά σου Ρένα
    Εύφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Καλημέρα και συγχαρητήρια για την εικονα! Να ρωτήσω: το φύλλο χρυσού το λουστάρουομε και αυτό; Η μόνο την φιγούρα του Αγιου;
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Καλησπέρα Σοφία.
    Όλη την εικόνα τη λουστράρουμε.
    Θα κάνει σημάδια ο χρυσός αν δεν περαστεί με λούστρο.
    Ευχαριστώ πολύ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πάρα πολύ για την απαντηαπ!!! Να είσαι καλα, καλές δημιουργίες !

      Διαγραφή
  65. Ευχαριστώ πολύ για όσα διάβασα εδώ .είναι όλα εξαιρετικά η ανάρτηση σαφέστατη κ τα σχόλια κατατοπιστικά κ αυτά! Αυτό το μεράκι της ενασχόλησης με την αγιογραφία το έχω κι εγώ.μαθητευσα λίγο σε μια δασκάλα αλλά η εξάσκηση είναι το παν . Ακόμη ψάχνω αναρτήσεις κ βίντεο κ πάντα δηλώνω μαθητευόμενη! Συγχαρητήρια κ ευχαριστώ που βρεθήκατε στο δρόμο της αναζήτησης πληροφοριών μου. Καλά Χριστούγεννα σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. Κι εγώ σ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
    Γράφω όσα ξέρω. Καλό είναι να ψάχνουμε συνεχώς κσι να μη σταματάμε.
    Καλή επιτυχία σε ό,τι κάνεις Καλά Χριστούγεννα και του χρόνου με υγεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Το σχεδιο στο φωτοστέφανο με τι παστα το κάνουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα Χριστοδούλου29 Ιουνίου 2024 στις 7:23 μ.μ.

      Λέγεται relief.
      Αν θέλετε πιο ανάγλυφα, γίνονται και κε ζεστή σιλικόνη.

      Διαγραφή

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ, ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΟΤΑΝ ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΩ!!!