Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018

ΓΙΟΡΤΗ ΑΓΑΠΗΣ!!!!!


Η κυρά Μεταξένια ονειρεύεται  και με τα μάτια ανοικτά.
Και τί δεν βλέπει!!!
Το σπίτι τους στην Πόλη, ποιά πόλη; 
Μία είναι η Πόλη, η όμορφη Κωνσταντινούπολη!!!!!
Τις γιορτές που έστρωναν το σπίτι με τα κολλαριστά ασπροκεντήματα, τις κατάλευκες  δαντέλες, τα γυαλισμένα ασημικά!!!!!! 

φιλέ κεντημένο.


Το σπίτι μοσχομύριζε από τις μυρωδιές που έρχονταν από την κουζίνα, τί κουζίνα, ολόκληρο μαγερειό ήταν στο πίσω μέρος του σπιτιού και  πλήθος γυναικών κι ανδρών δούλευαν εκεί.
Θυμάται τους μπακλαβάδες και τα κανταΐφια, τα ισλύ, τα ταούκ κιοξού, τα καζάν ντιπί!!!!!
Η κανέλα ,κύριο συστατικό για τα περισσότερα, αγαλίαζε τον ουρανίσκο τους!!!!!!

κουβέρτα διπλή μάλλινη

Μέρες πιο πριν, οι άνδρες που είχαν στη δούλεψη τους, έφερναν τα καλύτερα υλικά για να προετοιμαστούν όλα!!!
Ήταν βλέπεις σε ηλικία γάμου και περνούσαν από το σπίτι συγγενείς και φίλοι κι έφερναν προξενιά για τα ελεύθερα κορίτσια!!!

λεπτομέρεια κουβέρτας

Οι κρεβατόγυροι κρέμονταν καλοσιδερομένοι από τα κρεβάτια τους!
Μέρες τα κολλάριζαν οι γυναίκες που δούλευαν στο σπίτι τους!!!!

κουβέρτα μονή

Πώς χώρεσαν όλα αυτά σε δυο μεγάλα μπαούλα ;
Ποιος τους ειδοποίησε ότι έρχεται μεγάλο κακό;
Για πότε καταστράφηκαν τα πάντα;

βαμβακερή κουβέρτα ή κουρτίνα ή και τραπεζομέντηλο

Βρέθηκαν χωρίς να το καταλάβουν καλά καλά στη Θεσσαλονίκη, στην πατρίδα!!
Ποια πατρίδα; Κι εκεί που ήταν δεν ήταν πατρίδα;

λεπτομέρεια

Όλα τα προικιά της έμειναν κλεισμένα στα μπαούλα μέχρι να μπορέσουν να στήσουν ξανά το σπιτικό τους!
Κι όταν το έστισαν δεν είχε καμία σχέση με αυτό που είχαν .
Ίσα ίσα μια κάμαρα να βάλουν το κεφάλι τους από κάτω!!!

βαμβακερή μικρή κουβέρτα ή κουρτίνα ή τραπεζομάντηλο

Τα χρόνια πέρασαν ,η Μεταξένια παντρεύτηκε , αλλά τα μπαούλα δεν άνοιξαν!!
Πού να στρωθούν και ποιους να καλέσουν;

τραπεζομάντηλο κοφτό , κεντημένο στο χέρι

Ακόμα και οι κόρες και οι γιοι ,  πάλευαν για τον επιούσιο!!!
Έμειναν για τα εγγόνια της!!!!!
Δεν ήταν γραφτό όμως να τα στρώσουν ούτε αυτά!!!!!
Κι αυτά εκδιώχτηκαν από την πατρίδα τους με άλλο τρόπο!
Η κρίση τα ανάγκασε να πάρουν τους δρόμους για δουλειές!!!!


η γωνία του  τραπεζομάντηλου

-Τα μπαούλα ,πρέπει να ανοίξω τα μπαούλα , σκέφτηκε!
Φτάνει τόσα χρόνια που είναι κλεισμένα εδώ μέσα!!!
-Ξένια!!!!!  Φωνάζει την εγγονή της!!!
-Τί θα γίνουν όλα αυτά τώρα που θα φύγετε, μου λες;

-Δεν τα χρειαζόμαστε γιαγιά!!!
Θα κρατήσουμε από ένα μικρό ενθύμιο και τα άλλα χάρισε τα!!!!!

-Πού να τα χαρίσω;

΄-Σε κάποιο παζάρι γιαγιά , εκεί θα πιάσουν τόπο!!!!

-Καλά λες!!!!
-Σίγουρα θα τα εκτιμήσουν κάποιες κυρίες και θα τα στρώσουν στα σπίτια τους!!!
Εσείς να πάτε στην ευχή του Θεού και καλή τύχη!!!!!!

Έκλεισε τα μάτια της και συνέχισε να ονειρεύεται η κυρά Μεταξένια και να βλέπει τα πάντα καθαρά και στολισμένα!!
Αυτή τη φορά όμως τα έβλεπε από ψηλά και ήταν ευτυχισμένη!!
Άκουγε τις μουσικές, μύριζε τα φαγητά και περίμενε τα προξενιά!!!!!!




http://antonopoulitses.blogspot.gr/2017/09/blog-post.html


Επηρεασμένη από τα πολλά βιβλία που έχω διαβάσει για τον Ελληνισμό στη Μικρά Ασία , έγραψα αυτή την ιστοριούλα για να συνοδέψει τα χειροποίητα πλεκτά και κεντήματα που στέλνω για το παζάρι του Αντωνοπούλειου ιδρύματος!!!

Θα μπορούσε να είναι κι αληθινή αυτή η ιστορία, μιας κι αυτά τα ανακάλυψα σε κάποιο παζάρι  !
Κράτησα μερικά για μένα και είπα τα υπόλοιπα να μη μείνουν πάλι κλεισμένα μέσα σε συρτάρια!
Αν  σας αρέσουν τα παλιά κομμάτια, φροντίστε να είστε τον Φεβρουάριο στο παζάρι που θα γίνει στην Αθήνα, όπως κάθε χρόνο!

                                                       ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ
 ΚΙ ΕΥΧΟΜΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΑΞΙΟΘΟΥΝ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΜΕΡΕΣ!!!

65 σχόλια:

  1. Δεν νομίζω να απέχει απο ιστορίες ζωής των Πολιτών που εκπατρίσθηκαν τόσο βίαια,άφησαν περιουσίες αμύθητες νάρθουν να ριζώσουν στην πατρίδα που ούτε κι αυτή τους καλοδέχτηκε και τους χαρακτήριζε υποτιμητικά...αυτούς που έφεραν ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ,αρχοντιά,που ήταν πλούσιοι κι έγιναν πένητες! Με συγκίνησες Ρένα,οχι γιατί εχω πολίτικη ρίζα,αλλά γιατί αυτές οι ιστορίες όπου κι αν ανήκουν πονάνε.Οπως πονάω με κάθε λαό που αναγκάζεται ν αφήνει τα πατρώα εδάφη για το άγνωστο με βάρκα μία ελπίδα που ελάχιστες φορές έρχεται. Τλπ ας μη το βαραίνουμε παραπάνω και το δικό μου παιδί μετανάστης είναι αλλά όχι με τέτοιους όρους. Πολύ όμορφα τ ασπροκέντια σου,μακάρι να εκτιμηθούν και να στολίσουν ζεστά σπιτικά.
    Νάσαι καλά και να χαρίζεις πάντα συγκίνηση και χαμόγελα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι δικές μου ρίζες κατά το ήμισυ είναι από εκεί κι έχω μια ευαισθησία. Έχω διαβάσει κι ακούσει τόσα πολλά που σίγουρα υπάρχει μεγάλη δόση αλήθειας.
      Η ιστορίες επαναλαμβάνονται συνεχώς εις βάρος των λαών πάντα.
      Ευχαριστώ πολύ. Καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
  2. Συγκινήθηκα με το κείμενό σου Ρένα μου!! Είχα και εγώ μια γιαγιά σαν την κυρία Μεταξένια. Αθηνά την έλεγαν όπως κι εμένα!!! Είχε κι αυτή ένα μπαούλο μαγικό!! Το άνοιξε η μαμά μου και τα έστρωσε στην Αίγυπτο όπου κατέφυγαν. Μετά τους έδιωξαν από εκεί και ήρθαν στην πατρίδα. Ποια πατρίδα? Το έχω το μπαούλο ή μάλλον ότι σώθηκε από αυτό. Δεν τα στρώνω. Τα λυπάμαι. Τα φυλάω σαν ενθύμιο και συγκινούμαι όταν τα κοιτώ. Τι μου θύμισες φιλενάδα!!! Να είσαι καλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω δεν υπάρχει σπίτι χωρίς τέτοιες θύμισες κι ούτε θα υπάρξει στο μέλλον απ όσα βλέπουμε,δυστυχώς.
      Εμείς δεν τα αποχωριζόμαστε και τα φυλάμε σαν τα μάτια μας.
      Οι επόμενες γενιές δεν ξέρω τι θα τα κάνουν.
      Κι εσύ να είσαι καλά και καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
  3. Καλή χρονιά Ρένα σε σένα και τους αγαπημένους σου !! Η ιστορία μου μοιάζει τόσο αληθινή , τόσα που έχουμε ακούσεις !!
    Αυτά που προσφέρεις για το ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ είναι κομμάτια μιας άλλης εποχής που πολλοί θα αγαπήσουν !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά σε σένα και την οικογένειά σου Νικόλ.
      Θα μπορούσε να είναι.
      Εύχομαι να βρεθούν κυρίες που θα τα αγαπήσουν και να συνεχίσουν να ζουν στα σπιτικά τους.
      Καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
  4. Ρένα μου είναι εξαιρετικά τα κομμάτια και θα εκτιμηθούν δεόντως. Η ιστορία θα μπορούσε να είναι αληθινή, αφού εκεί στην Πόλη είχαν όλα τα καλά.
    Καλή χρονιά με υγεία και χαρά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εικόνες γεμάτες άρωμα, αναμνήσεις, ζωή και φυσικά τέχνη.
    Μερικά πράγματα μένουν αναλοίωτα στο χρόνο, γράφουν τον πολιτισμό μας, αυτόν που ο λαός μας δημιούργησε με την καθημερινή του ενασχόληση.
    Πολλές καλησπέρες Ρένα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα φίλε Γιάννη.
      Ο πολιτισμός σίγουρα δεν χάνεται,αλλά μεταφέρεται από γενιά σε γενιά.
      Βέβαια τα βιώματα είναι διαφορετικά κάθε εποχή κι αφήνουν τα σημάδια τους.
      Να είσαι και καλή συνέχεια.

      Διαγραφή
  6. Πόσο συγκινληθηκα Ρένα μου!!!τι ιστορία να κουβαλούν αυτά τα υπέροχα πλεχτά!!!τι αρχοντιά τι νοικοκυραίοι που ήταν αυτοί οι άνθρωποι!!!να σαι καλά πάντα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να μπορούσαν να μιλήσουν Δέσποινα μου.
      Κάθε φορά που βλέπω παλιά κομμάτια σε παλαιοπωλεία ,προσπαθώ να αφουγκραστώ την ιστορία τους.
      Καλή συνέχεια και να είσαι καλά.

      Διαγραφή
  7. Aχ Ρένα μου με συγκίνησες με την ιστορία σου.Η μητέρα ηρθε από τον Πόντο πέθανε η μαμά της και η αδελφή της και κάτι ενθύμια που είχε της τα πήρε κάποια κυρία να της στρώνει το κρεβάτι γιατί η μητέρα μου δεν μπορούσε .4ων χρονών ήταν .
    Πολύ ωραία είναι όλα και σε ευχαριστώ που ότι και αν κάνουμε πάντα είσαι στο πλευρό μας.
    Η εκδήλωση θα γίνει 10 Φεβρουαρίου στην Αθήνα στο ξενοδοχείο Αμαλία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά που κάνετε εσείς είναι τα σημαντικότερα,εμείς βοηθάνε όσο μπορούμε.
      Πονεμένες ιστορίες που υπάρχουν σε όλα τα σπίτια δυστυχώς.
      Γράψε και την ώρα σε παρακαλώ που θα γίνει το παζάρι.
      Καλή επιτυχία.

      Διαγραφή
  8. Τι όμορφη ιστορία που μας χάρισες!! Όσο και τα υπέροχα κεντήματα και πλεχτά που δώρισες στο μπαζάρ της αγάπης.
    Θα μπορούσε να είναι και αληθινή. Να σαι καλά πάντα να προσφέρεις και εύχομαι να στολισουν όμορφα τα σπίτια που θα τα πάρουν. Να ικανοποιηθεί και η κάθε κυρία Μεταξένια που δεν τα χάρηκε
    Φιλιά πολλά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω ναι ! Η κυρά Μεταξένια θα είναι πολύ ευχαριστημένη αν τα δει στρωμένα!
      Παραμύθι,ιστορία;
      Ποιος ξέρει τάχα;
      Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  9. Ευχαριστούμε για το νοερό ταξίδι και για τα όμορφα εργόχειρα! Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι ωραία σκέψη, Ρένα μου, να προσφέρεις για το μπαζάρ αυτά τα όμορφα εργόχειρα που είναι φορτωμένα με τόση ιστορία. Και πολύ όμορφο το κείμενο που έγραψες για να συνοδεύσεις αυτή την προσφορά αγάπης και μνήμης.
    'Ηταν και οι δικοί μου παππούδες και γιαγιάδες από την Σμύρνη και συγκινούμαι όταν διαβάζω τέτοιες ιστορίες. Όπως έχω και κάποια εργόχειρα που φυλάω σαν κόρη οφθαλμού ακόμα κι αν είναι μανταρισμένα ή μπαλωμένα!
    Φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λατρεύω οτιδήποτε παλιό Μαρία Άννα μου και δεν σταματώ να παίρνω οπότε μπορώ.
      Τα μπαούλα γέμισαν το ίδιο και τα πατάρια και δεν ξέρω ποια θα είναι η τύχη τους αργότερα.
      Οπότε είπα να δώσω από μόνη μου κάποια.
      Τελικά όλοι έχουμε κάποια σχέση με την όχθη Πέρα από το Αιγαίο,όπως είναι κι ο τίτλος του υπέροχου βιβλίου του Ηλία Καζάν.
      Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  11. Συγκινητική ιστορία!!! Θα μπορούσε όντως να είναι αληθινή!!!
    Πολιτισμός και ιστορία μέσα σε λίγες γραμμές!!!
    Τα εργόχειρα που χάρισες είναι εξαιρετικά και ευχόμαστε να γίνουν ανάρπαστα!!!
    Πολλά φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ίδιο εύχομαι κι εγώ κορίτσια.
      Είναι κρίμα να μένουν κρυμμένα τόσο ωραία πράγματα.
      Να είστε καλά και φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  12. Είναι σίγουρο ότι η ιστορία της Μεταξένιας είναι βγαλμένη μέσα απ την πραγματικότητα και βέβαια είναι πολύ συγκινητική !!! Πολυ ωραία η σκέψη σου να δώσεις αυτά τα ανεκτίμητα εργόχειρα στο παζάρι !!!! Ελπίζω να τα δω κι από κοντά και να αναπολήσω την ιστορία σου !!! Σε φιλώ !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω κι εγώ να μπορέσεις να πας Ράνια μου.
      Αυτός είναι κι ο λόγος που έκανα την ανάρτηση.
      Ίσως κάποιες κυρίες θελήσουν να τα "υιοθετήσουν "
      Πού σταματάει το παραμύθι και πού αρχίζει η αλήθεια Ποιός μπορεί να το πει;
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  13. Μια ανάρτηση που θυμίζει Πολίτικη Κουζίνα! Ρένα μου, με συνεπήραν τα χρώματα, οι μυρωδιές, οι δαντέλες... Πολύ όμορφα όλα, φίλη μου, και για έναν υπέροχο σκοπό. Μπράβο σου. Με το καλό να βρουν ένα νέο σπίτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα έργο που όσες φορές κι αν το δω ,κλαίω.
      Πόσος πόνος και δεν σταματάει ποτέ η ελπίδα να γυρίσεις πίσω.
      Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  14. Τώρα θα σου πω και μια αληθινή ιστορία Ρένα μου, μια και μου δίνεται η ευκαιρία:
    Γεννήθηκα μεν στο Παρίσι, αλλά 2 χρονών βρέθηκα να ζω στη Πόλη μια και ο πατέρας μου ήταν από εκεί. Πήγα σχολείο (Ζάππειο)εκεί μέχρι τα 9 μου, μετά τα τραγικά γεγονότα που έζησα και θυμάμαι πολύ καλά, ήρθαμε στην Αθήνα, ευτυχώς κάτω από πολύ καλές συνθήκες μια και ο πατέρας μου, υπήρξε ο πρώτος Νευροχειρούργος στην Ελλάδα.
    Τα δικά μας μπαούλα ήταν γεμάτα κεντήματα γιατί η γιαγιά μου κεντούσε υπέροχα. Τα έχω κρατήσει όλα γιατί τ' αδέλφια μου, δεν τα θεωρούσαν μοντέρνα... Τι καλά, μακάρι να μπορούσα να βάλω φωτογραφίες και να σας τα δείξω!!!
    Μπράβο Ρένα μου, που θα τα στείλεις στη Πάτρα είμαι σίγουρη πως πολλοί θα τα εκτιμήσουν!
    ΑΦιλάκια πάντα καρδιάς και ευχαριστώ που μου έδωσες την ευκαιρία να πω αυτή τη μικρή ιστορία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα μπορούσες να γράψεις περισσότερες λεπτομέρειες στο μπλογκ σου Στεφανία μου και γιατί όχι να μας δείξεις και τα κεντήματα που λες.
      Δεν ήταν όλοι τυχεροί με τον τρόπο που ήρθαν εδώ.
      Ευχαριστώ κι εγώ που καταθέτετε προσωπικές σας ιστορίες.
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  15. Εξαιρετική η ιστορία και ακόμα καλύτερη η προσφορά σου!
    Πραγματικά συγκινήθηκα καΙ για τα δυο!
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Βαρβάρα μου.
      Προσπάθησα να φανταστώ ποια χεράκια τα έφτιαξαν αυτά τα έργα.
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  16. Ναμαι κι εγω η εξαφανισμενη που ομως σας παρακολουθω σιωπηλα.....Καλη Χρονια Ρενα μου!!!!Την πιστεψα την ιστορια σου νομιζα πως ηταν αλιθηνη!!!Ειμαι ομως σιγουρη πως καποια οικογενεια την εχει ζησει!!!! Φιλακια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη Ρένα μας.
      Χαίρομαι που ήρθες επίσκεψη,αλλά δεν έχω να σε τρατάρω τίποτα. Τα έφαγα όλα η λιχούδο 😂😂😂🤣🤣

      Διαγραφή
    2. Καλή χρονιά και σε σένα.
      Κι εγώ είμαι σίγουρη γι'αυτό.
      Να είσαι καλά και να κάνεις καμία ανάρτηση να σε δούμε στο σπιτικό σου.
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  17. Συγκινητική ιστορία που όμως δυστυχώς Ρένα μου είναι η πραγματικότητα σε όλα τα σπίτια των προσφυγικών οικογενειών που ζούν κατά κύριο λόγο στη Β. Ελλάδα . Με όποιον και να συζητήσεις θα σου ανοίξει παρόμοιο μπαούλο αναμνήσεων.
    Πολύ ωραία ιδέα να προσφέρεις τέτοια ανεκτίμητης αξίας στολίδια . Πιστεύω ότι θα βρούν εύκολα νέους ιδιοκτήτες ,που θα τα τιμήσουν δεόντως και θα ηρεμήσει και η ψυχή της όποιας Μεταξένιας.
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ Ρένα μου , με υγεία . Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά Χρυσάνθη μου.
      Σίγουρα η Β.Ελλάδα έχει περισσότερους πρόσφυγες από τη Μ.Ασία και τέτοιες ιστορίες θα υπάρχουν άπειρες.
      Εύχομαι να βρουν σπιτικό να μπουν αυτά τα στολίδια.
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  18. Θα σταθώ Ρένα μου στην κάθε βελονιά που έχουν αυτά τα ανεκτίμητα κομμάτια... τον κόπο και την αγάπη που έχουν φτιαχτεί... μακάρι να έχουν την τύχη που τους αξίζει φίλη μου..
    Η ιστορία σου θα μπορούσε να είναι οι ιστορίες χιλιάδων μαναδων και γιαγιάδων που αγαπουσαν να κεντουν και να πλέκουν...
    Η καθυστερημενη μου επισκεψη οφίλεται φιλεναδα σε έναν ιό..τον γνωστο...που προσπαθω να τον ξεφορτωθώ..χι..χι..
    για να προλάβω να κανω κάτι για το παζαρι...
    Να περνας όμορφα φιλακια στα κορίτσια σου και σε όλους...!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά σκέφτομαι κι εγώ Ρούλα μου.
      Με τι προοπτικές γίνονται τα προικιά και πού καταλήγουν μετά από τέτοια γεγονότα.
      Περαστικά σου.
      Από ιούς άλλο τίποτα με τα μικρά μας.
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  19. καλη χρονια!!υπεροχα φανταστικα κομματια!!!με ψυχη......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μπράβο Ρένα μου Τα εργόχειρα που χάρισες είναι εξαιρετικά είναι δώρα προσφοράς και αγάπης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλημέρα αγαπημένη μου
    Ιστορία και έργα μοναδικά, φέρουν πάνω τους αναμνήσεις

    την αγαπη μου ολη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Διαβάζοντας στην αρχή, νόμιζα πως είναι απόσπασμα βιβλίου ή κάποιου λογοτεχνικού κειμένου. Ρένα μας έβαλες στις μυρωδιές και στην ατμόσφαιρα της εποχής εκείνης και ειλικρινά σε συγχαίρω για την ευαισθησία της γραφής σου (γιατί δεν γράφεις συχνότερα; τον ελεύθερο χρόνο σου που δεν έχεις τι να κάνεις;...)
    Κι όσο περνάει ο καιρός,τόσο αρχίζω κι εγώ να εκτιμώ τα κρυμένα σεμεδάκια και τα κρητικά υφαντά που κάποτε τα περιφρονούσα. Έχει ο καιρός γυρίσματα...
    Τα φιλιά μου και σ' ευχαριστώ πολύ Ρένα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου ,μ έκανες και γέλασα 😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Τον ελεύθερο χρόνο μου;
      Μπα σε καλό σου 😁😁😁😂😂😂🤣🤣
      Έπρεπε να ήσουν από καμία μεριά να έβλεπες πώς εγραφα;
      Όρθια με την Ιωάννα στα πόδια μου να θέλει να σκαρφαλώσει για να γράψει κι αυτή 🤣🤣🤣
      Σ ευχαριστώ πολύ πάντως για τα καλά σου λόγια,ίσως κάποτε να γίνει κι αυτό.
      Τα χειροποίητα πάντα πρέπει να τα εκτιμάμε.
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  23. η ιστορια σο με καθηλωσε και μου θυμησε τις διηγησεις της γιαγιας μου απο τη ζωη τους στην μικρα ασια....
    πολυ συγκινηθηκα!
    καλη επιτυχια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς τις έχασα και τις δύο όταν ήμουν μικρή και δεν πρόλαβα να μάθω πολλά.
      Διαβάζω όμως κι ακούω άλλους που τα διηγούνται και μαθαίνω.
      Ευχαριστώ πολύ.

      Διαγραφή
  24. Καλημέρα κ.Ρένα. Καλώς σας βρήκα. Ευχαριστώ πολύ , θα περιμένω με χαρά την συμμετοχή σου
    Αυτό γράφω και γω στην ανάρτηση όπου εξηγώ την φωτογραφική πρόσκληση να παρουσιάζονται όλες μαζί και οι 24 σε μια ανάρτηση {οχι κάθε μέρα και μια φωτογραφία}
    Να χαίρεσται την εγγονούλλα
    Περαστικά στην μητέρα σας
    Να είστε καλά

    υγ-για να είναι και έγκυρη όμως η συμμετοχή καλό θα ήταν να είστε και επίσημα μέλος στο μπλογκ μου


    ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Δεν είμαι μέλος στο μπλογκ σου;
    Έρχομαι αμέσως. 😍😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ρένα μου πολύ με συγκίνησε το κείμενο σου και φυσικά η κίνηση σου! Καλή χρονιά σου εύχομαι με υγεία και πολλά χαμόγελα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή χρονιά Κατερίνα μου να είσαι καλά.
      Καλή συνέχεια και φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  27. Κοίτα να δεις που συγκινήθηκα τώρα, πράγμα που δεν μου συμβαίνει συχνά, αλλά θυμήθηκα τις γιαγιάδες από τη Σμύρνη και από το Αϊβαλί και την κληρονομιά μου από αυτές. Έξι τα κομμάτια που σώθηκαν, μα περίτεχνα. Το ένα, εκείνο με το κοφτό και το βελονάκι που απεικονίζει τον έρωτα με τα φτεράκια του, το έχω κάνει κάδρο στο σαλόνι, τα άλλα δύο είναι πάντα στις ανθοστήλες, τα δυο μακρόστενα σεμέν που τα εναλλάσσω πάνω στη μικρή βιτρίνα με τα μπιζουτέ τζαμάκια και την κουβέρτα που θα τη χαρίσω στη μέλλουσα νύφη μου τον Ιούνιο που θα παντρευτούν τα παιδιά!
    Καλή επιτυχία στο παζάρι και εύγε για την προσφορά σου!
    Καλό βράδυ Ρένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τη όμορφη που είναι η Σμύρνη.
      Είχαμε τη χαρά να πάμε ένα οδοιπορικό σ αυτά τα μερη πριν 5 χρόνια. Περπατούσα κι ονειρευομουν ολα αυτα που εχω διαβάσει.
      Με το καλό να παντρευτούν τα παιδιά και να δεις στρωμένη και την κουβέρτα σου.
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  28. Τι ιστορία κι αυτή βρε Ρένα μου, κάλλιστα θα μπορούσε να 'ναι αληθινή, εγώ αυτό πίστεψα μέχρι που έφτασα στο τέλος.
    Καλή επιτυχία στο παζάρι και μπράβο σου για όσα κάνεις!
    Καλή Κυριακή :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα μπορούσε Μαρίνα μου.
      Να είσαι καλά.
      Καλή συνέχεια και φιλάκια πολλά πολλά

      Διαγραφή
  29. Με τι όμορφη ιστορία Ρένα μου συνόδευσες αυτές τις δημιουργίες! Μπράβο και καλή επιτυχία στο παζάρι σας! Πολλά φιλιά και δύναμη να συνεχίζεις ακάθεκτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Μαίρη μου.
      Ελπίζω να βρουν φιλόξενα σπιτικά.
      Καλή συνέχεια και φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  30. Και πραγματικά αυτή ίσως και να ήταν μια αληθινή ιστορία Ρενάκι μου! Όμως κι εσύ να χαρίσεις αυτους τους μεγάλους σου θησαυρούς!!!Τι να πω; Μπράβο σου!!!!Καλή Χρονια αγαπημένη!!! Σε φιλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για ποιο λόγο να είναι στα συρτάρια κλεισμενα;
      Ελπίζω να τα χαρούν εκεί που θα πάνε.
      Καλή χρονιά και σε σένα κοριτσάκι μου.
      Καλή συνέχεια και φιλάκια πολλά

      Διαγραφή
  31. I see your blog daily, it is crispy to study.
    Your blog is very useful for me & i like so much...
    Thanks for sharing the good information!
    หนังบู๊

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ, ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΟΤΑΝ ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΩ!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...