Πέμπτη 22 Αυγούστου 2024

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΡΑΔΙΟΦΏΝΟΥ!

Ιστορίες ραδιοφώνου! 

 Εμείς οι κάπως μεγαλύτεροι, μεγαλώσαμε με το ραδιόφωνο. 
Ήταν κοντά μας σε χαρές και σε λύπες, με νέα χαρούμενα και δυσάρεστα.



 


Τις ήρεμες φωνες των εκφωνιτών, τις γνωρίζαμε και τις αγαπούσαμε σαν να ήταν φωνές συγγενών. Καμία σχέση με των σημερινών δημοσιογράφων, που σε τρομοκρατούν με τον τρόπο που παρουσιάζουν τις ειδήσεις. Ακόμα και τα πιο σπουδαια γεγονότα, τα ανακοίνωναν με σοβαρότητα κι όχι με πανικό. 

 Δεν ξεχνάω την υπερβολική λήψη μέτρων, από τους θείους μου, όταν προσπαθούσαν να πιάσουν Deutsche Welle,για να μάθουν τα νέα από το εξωτερικό την εποχή της Χούντας. Δεν ακουγόταν ούτε η αναπνοή εμάς των παιδιών. Το παλιό ραδιόφωνο, που μας το είχαν σφραγίσει, είχαν βρει τρόπο να το ανοίγουν με χίλιες προφυλάξεις κι ανάμεσα σε τρομερά παράσιτα, άκουγαν τα νέα. Εμείς τα παιδιά καταλαβαίναμε απο τις εκφράσεις τους, αν έπρεπε να χαρούμε ή να συνεχίσουμε να είμαστε σιωπηλοί κι αόρατοι. 

 Μεγαλώνοντας, ήρθαν καλύτερες ημέρες, το ραδιόφωνο έγινε και για μένα ο πιο καλός μου φίλος. Και τί δεν άκουγα. Τα παραμύθια της θείας Λένας κι ας είχα μεγαλώσει, το θέατρο της Δευτέρας, αστυνομικές ιστορίες αργά το βράδυ, που ενώ φοβόμουν, δεν το έκλεινα. 
 Κάτω από τα σκεπάσματα, άκουγα με μεγάλη προσοχή κι αν με έπαιρνε ο ύπνος, το αποτέλεσμα ήταν τα σημάδια στο μάγουλο μου. 

Τον Σεπτέμβριο ακούγαμε τα τραγούδια του φεστιβάλ που γινόταν στην ΔΕΘ. Κλειώ Δενάρδου, Φίλιππος Νικολάου, Τόλης Βοσκόπουλος, Ρένα Κουμιώτη,  μερικοί από τους καλλιτέχνες που άφησαν εποχή με τα ανεπανάληπτα τραγούδια τους.

Οι φωνές τους και τα όμορφα λόγια των τραγουδιών,  γέμιζαν το δωμάτιο και την ψυχή μας.
Έγραψαν ιστορία πολλά από αυτά. 
Είχαν νόημα τα λόγια τους , ενώ τα σημερινά μόνο ακατάληπτες επαναλαμβανόμενες λέξεις ή φράσεις,  που τις περισσότερες φορές είναι βρισιές, κυρίως στα ξενόγλωσσα.

 Δεν χρειαζόταν να έχουμε εικόνα γιαυτά που ακούγαμε, η φαντασία μας συμπλήρωνε ό,τι δεν βλέπαμε. Οι φωνές των εκφωνιτών, οικίες και αγαπημένες. Ηταν οι φίλοι μας κι ας μη τους ξέραμε. Κι όταν χαρίζαμε ή μας χάριζαν τραγούδια, η χαρά μας ήταν απερίγραπτη! 






Και μετά ήρθαν τα πάρτι και τα πικ απ με τα 45αρια δισκάκια, το βερμούτ και τα στραγάλια! Οι αυλές και οι ταράτσες γέμιζαν νεολαία που χόρευε μέχρι το πρωί. 

Οι φωνές του Tom Jones,  του Adamo, του Al Bano και της Romina Power, ήταν οι αγαπημένες μου!

Ωραία χρόνια, που δυστυχώς τα παιδιά μας δεν γνώρισαν ούτε πρόκειται να γνωρίσει καμιά γενιά απο δω και πέρα! 

 Και τώρα, κάθε πρωί ανοίγω το ραδιόφωνο στην κουζίνα και με συντροφεύει μέχρι το μεσημέρι στο φαγητό.
 Όταν κάθομαι στη μηχανή μου, για να παίξω με τα κουρελάκια μου, ξέρετε εσείς,  άλλο ραδιόφωνο μου κρατάει συντροφιά μέχρι αργά το βράδυ.


το παλιό ραδιόφωνο,  σε περίοπτη θέση στο σπίτι του χωριού. 

Ευτυχώς που ακόμα βάζουν τα δικά μας τραγούδια κάποιοι σταθμοί και αισθάνομαι σαν να γυρίζω πίσω στο παρελθόν. 



Η αγαπημένη φίλη Μαρία Νικολάου, σκέφτηκε να γράψουμε την προσωπική μας ιστορία για το ραδιόφωνο.
Αυτή εδώ λοιπόν,  είναι η  δική μου  συμμετοχή, στις ιστορίες ραδιοφώνου

Αξίζει να διαβάσετε και τις άλλες συμμετοχές!
Θα θυμηθήτε τα νιάτα σας!

Βάλτε μουσική και εμπνευσείτε. 
Γιατί η ζωή μας είναι ένα ραδιόφωνο. 

Παίζει τις στιγμές μας την μια πίσω από την άλλη, όσο εμείς φτιάχνουμε άλλες. 



Μαρία μου, σ ευχαριστώ πολύ που μου έδωσες την ευκαιρία να θυμηθώ παλιές καλές εποχές και να γράψω κάτι κι εγώ για το αγαπημένο μου ραδιόφωνο. 


20 σχόλια:

  1. Η μουσική πρέπει να ήταν στα αυτιά μου, από τότε που γεννήθηκα γιατί είχα τη τύχη να έχω γονείς που άκουγαν πολύ μουσική!
    'Ετσι θυμάμαι πάντα στο σαλόνι το έπιπλο με το ραδιόφωνο και το πικ απ και δίπλα μια τεράστια συλλογή δίσκων με κλασσική μουσική που άκουγε βασικά ο πατέρας μου!
    Στη συνέχεια ήρθε το τραζιστοράκι και με κρατούσε βασικά συντροφιά τις νύχτες κάτω από τα σκεπάσματα μου!
    Άκουγα τον αμερικάνικο σταθμό και ελληνικά μόνο τυχαία!
    Υπέροχες αναμνήσεις ξύπνησες Ρένα μου, να είσαι καλά!
    Μελωδικά ΑΦιλάκια καρδιάς στέλνω με πολύ αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραία χρόνια Στεφανία μου κι ακόμα πιο ωραίες αναμνήσεις!
      Δίσκους έχω αρκετούς, αλλά που να τους παίξουμε τώρα;
      Ραδιόφωνα έχω άλλα δύο, ευτυχώς όσοι φίλοι δεν θέλουν παλιά αντικείμενα, τα φέρνουν σε μένα για υιοθεσία.
      Να είσαι καλά και πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  2. Τι όμορφες αναμνήσεις !!!!!
    Τις έζησα κι εγώ ακριβώς όπως τις περιγράφεις.
    Και μάλιστα, έχω κασέτες απ το θέατρο της Δευτέρας και είχα ρωτήσει τον Παπαστεφάνου που είχαμε συναντηθεί σε μια εκδήλωση της Γιοβάννας, καθότι την γνωρίζω προσωπικά, μου είπε να τις δώσω στην ΕΡΤ σε κάποια που ασχολείται και φτιάχνει τα αρχεία της ΕΡΤ.
    Εννοείται πως αυτή η αγάπη για το ραδιόφωνο καλά κρατεί ακόμα και σήμερα....πρώτα ανοίγω το ραδιόφωνο και μετά κάνω καφέ κάθε πρωί !!!!
    Α....έχω και δύο τρανζιστοράκια που κι αυτά τα χρησιμοποιώ φυσικά, όταν δεν είμαι στο ραδιόφωνο. Και βέβαια και το πικ απ και οι δίσκοι υπάρχουν και νομίζω δεν θα πεταχτούν απ τις κόρες, έχουν συνηθίσει να τα βλέπουν και τα εκτιμούν. Μόνο κάποιους δίσκους γραμμοφώνου θέλω να τους κάνω ρολόγια αφού δεν έχω γραμμόφωνο....
    Ωραία ανάρτηση Ρένα μου !!!!! Τα ιντερνετικά φιλιά μου τώρα πιά !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ ωραίες αναμνήσεις Ραμια μου!
      Μπράβο που κράτησες ηχογραφημένες κασέτες.
      Η ΕΡΤ από όσο ξέρω, έσβηνε και ξαναέγραφε στις κασέτες, οπότε δεν έχει αρχείο.
      Ευτυχώς που υπάρχουν κάποιοι σαν κι εσένα που τα κράτησαν.
      Έχω άλλα δύο παλιά ραδιόφωνα από φίλους που δεν τα ήθελαν, ευτυχώς για μένα.
      Ελπίζω να παραμείνουν στο σπίτι όλα όσα έχω μαζέψει.
      Θα δείξει, προς το παρόν δεν βλέπω άρνηση, ίσα ίσα που όλο και κάποιο λάφυρο μου φέρνουν.
      Πολλά ιντερνετικά όπως λες, φιλιά.

      Διαγραφή
  3. Η ανώνυμη είμαι η Ράνια Εξάρχεια αφού είμαι απ το τάμπλετ της κόρης και βέβαια με βγάζει έτσι .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τιομορφες αναμνήσεις μου ξύπνησες Ρένα μου. Τα θυμάμαι όλα αυτά που γράφεις είναι τόσο οικεία. Και το ραδιόφωνο δεν έκλεισε πότε σπίτι μας. Ήταν λατρεία της μητέρας μου. Και παρακολουθούσε το σπίτι των Ανέμων με μανία χαχαχα.Να σαι καλα που κρατάς και τα παλιά ραδιόφωνα. Φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ ναι! Το σπίτι των ανέμων και το πικρή μικρή μου αγάπη, με την Έλλη Φωτίου και τον Στέφανο Ληναίο!
      Έχουμε άπειρα να θυμηθούμε από το παλιό καλό ραδιόφωνο!
      Πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  5. Λατρεμένες οι αναφορές σου, Ρένα μου. Πόση συγκίνηση μάς χάρισες βρε κοπέλα μου, να ήξερες.
    Κατ' αρχήν το ...ραδιο-πικαπ, που έχεις στην εικόνα σου, ήταν το δικό μας οικογενειακό ηχητικό μέσο! Σκέψου τώρα τι μού θύμισες, Ρένα.
    Βάλε και τις ραδιοφωνικές στιγμές, που αναφέρεις. Τις εκπομπές, τις παρουσιάσεις. Πόσο νοσταλγικά όλα αυτά.
    Φιλιά κορίτσι μου και ειλικρινά σε ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να είσαι καλά φίλε μου.
    Χάρη στην ιδέα της Μαρίας, σκεσκονίσαμε τις αναμνήσεις μας.
    Όλοι όσοι ήμασταν τότε, τα ζήσαμε και τα θυμόμαστε με αγάπη.
    Ευχαριστώ πολύ, καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Α, έχω κι εγώ κληρονομήσει 2 παλιά ραδιόφωνα εποχής με ξύλινη επένδυση και καταπληκτική ακουστική. Μας πήγες πίσω στα χρόνια που το ραδιόφωνο είχε την πρωτοκαθεδρία στα σπίτια. Υπέροχη ιδέα της Μαρίας και πολύ νοσταλγική η ανάρτησή σου, Ρένα μου. Όλα όσα γράφεις, είναι ένα κομμάτι της νιότης μας, μαζί με τους ραδιοπειρατικούς σταθμούς που ήταν αναπόσπαστο κομμάτι του ραδιοφώνου και των μουσικόφιλων (εντάξει, και των καψούρηδων που έστελναν μηνύματα αγάπης, πριν την επέλαση των κοινωνικών δικτύων). Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι όπως τα λες Μαρία μου!
      Το ραδιόφωνο έχει άλλη χάρη!
      Καμια σχέση με την τηλεόραση, ιδίως την σημερινή!
      Ζήσαμε ωραία χρόνια, αυτό προσπάθησα να γράψω και φυσικά μόνο η δική μας γενιά το καταλαβαίνει.
      Να είσαι καλά και πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  9. Ρένα μου μέσα από το κείμενό σου ξεπηδά η ιστορία του ραδιοφώνου, όλα αυτά τα χρόνια, τον ρόλο που έπαιξε σε δύσκολες εποχές. Νάσια πω την αλήθεια νόμιζα πως λίγοι ακούν ακόμα και τώρα ραδιόφωνο, αλλά βλέπω πως είμαστε μεγάλη παρέα! Σ'ευχαριστώ για την συμμετοχή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμείς μεγαλώσαμε με αυτό Μαρία μου, πώς να το βγάλουμε από την ζωή μας;
      Ακόμη και στο αυτοκίνητο, ραδιόφωνο ακούμε κι όχι CD.
      Εμείς σ ευχαριστούμε για την ευκαιρία που μας έδωσες, να θυμηθούμε και να γράψουμε τις αναμνήσεις μας.
      Σε φιλώ.

      Διαγραφή
  10. δεν ξερω γιατι αλλα συγκινηθηκα
    ειναι οι μνημες..

    σου στελνω φιλια και αγαπη

    Κική απο το μπλοκ "εκφρασου"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Κική μου!
      Το ραδιόφωνο είναι μαγικό!
      Πώς να μη συγκινηθείς;
      Σε φιλώ.

      Διαγραφή
  11. Σαν να με πήρες από το χεράκι Ρένα μου και κάναμε μαζί ένα μεγααααλο ταξίδι στα παλιά και όμορφα χρόνια του αγαπημένου ραδιοφώνου.
    Τι όμορφες αναμνήσεις φιλενάδα!! Μου θύμησες τόσα πολλά που ακούγαμε, το θέατρο της Δευτέρας, τους καλλιτέχνες.
    Λατρεία το ραδιόφωνο ακόμα και μέχρι σήμερα όπως το λες φιλενάδα!
    Αυτές θα είναι οι δικές μας νοσταλγικές αναμνήσεις και είμαστε τυχερές που τις έχουμε ζήσει νομίζω.
    Ας είναι καλά η Μαρία που μας ξεσήκωσε να τα θυμηθούμε!
    Να είστε καλά, να περνάς όμορφα με ότι κάνεις φίλη μου την αγάπη μου πάντα φιλιαααα!🧡🤗

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι να κλείσουμε όλοι τις τηλεοράσεις και να γυρίσουμε στο ραδιόφωνο!
      Δεν βάζουμε τη φαντασία μας να δουλέψει, τρώμε το κουτόχορτο όλη την ημέρα βλέποντας αυτά που μας πασάρουν, Ρούλα μου.
      Ωραίες εποχές, γεμάτες ρομαντισμό!
      Δεν γυρίζουν πίσω, πάνε πια!
      Να είστε όλοι καλά και πολλά φιλιά.

      Διαγραφή
  12. Ρένα, είμαι λάτρης του ραδιοφώνου κι αυτό το οφείλω στη μαμά μας, που απο το πρωί μεχρι το βράδυ ήταν η συντροφιά της. Με αυτό κένταγε, με αυτό έπλεκε, με αυτό έκανε τις καθημερινές δουλειές. Χάρη σε αυτό μάθαμε το καλό τραγούδι. Οταν οι μαθητές μου μου λένε ότι ακούνε αποκλειστικά play lists τους παροτρύνω να δοκιμάσουν το ραδιόφωνο ως μια όμορφη έκπληξη. Φιλάκια και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευγενία μου, άλλες εποχές που πέρασαν ανεπιστρεπτί.
      Δεν καταλαβαίνουν οι νέες γενιές τίποτα πέρα από το κινητό τους, δυστυχώς.
      Σημεία των καιρών.
      Ίσως και πι σημερινοί νέοι να λένε κάτι ανάλογο στα παιδιά τους.
      Σε φιλώ.

      Διαγραφή

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ, ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΟΤΑΝ ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΩ!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...