Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015

ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΣΕ ΕΝΑ ΦΛΙΤΖΑΝΙ.




  


Την ημέρα της γιορτής του, του Αγίου Στυλιανού, έμαθα ότι  γράφει ποιήματα .
Ήταν μεγάλη έκπληξη για όλους μας.
Ξέραμε ότι είναι καλλιτέχνης , θα σας πω γιαυτό άλλη φορά.  αλλά δεν ξέραμε ότι γράφει ποιήματα, μας το φύλαγε  για έκπληξη όταν θα αποφάσιζε να τα εκδώσει.
Κι επειδή ήδη έχει δρομολογηθεί η έκδοσή τους , μας διάβασε μερικά!!!!

Όλα βγαλμένα από τη ζωή και από παραστάσεις του περίγυρου!!!!!
Ανάμεσα στα πολλά ήταν κι αυτό που φιλοξενώ στο μπλογκ μου.

Δεν μπορούσα να φανταστώ ότι του είχε κάνει τόσο μεγάλη εντύπωση το γύρισμα του φλιτζανιού , όταν ήταν παιδί,
που σε αυτή την ηλικία θα του αφιέρωνε ένα ποίημα!!!

Του ζήτησα την άδεια κι εγώ να το δημοσιεύσω, για να πάρει μέρος στο ταξίδι των φλιτζανιών της Πέτρας.



Ιδού λοιπόν το ποίημα του αδερφού μου Στυλιανού Πασχαλίδη!!




…γραμμένα  σε ένα φλιτζάνι                    

  
Κατά περίσταση, πίναν τον καφέ της παρηγοριάς παρέα.
“Για καλό και για κακό“, συνήθιζαν να συμβουλεύονται
το αμείλικτο φλιτζάνι,
και ας το αποκαλούσαν παγανιστικό κατάλοιπο
οι θεματοφύλακες της πίστης.

Τελετουργία μυστική…
Ιέρεια η όποια κυρά Σοφία·
κρατώντας το επιδέξια ιερόγλυφα αποτύπωνε
στις κυκλικές κινήσεις, στα τοιχώματα του φλιτζανιού,
το κατακάθι.
Μικρή ανάπαυλα και ευθύς αμέσως μουρμούριζε 
θέσφατα απαράμιλλα:

–    Βλέπω έναν δρόμο και μάλιστα μακρινό.
      Ένα πρόσωπο, πρέπει να ΄ναι  γνωστό
      και δυο πουλάκια.
–    Για πες, για πες…
–    Και δυο βέρες. 
–    Από το στόμα σου και στου θεού τ΄ αυτί.

και συνέχιζε ακράτητη…

–    Έχεις να λάβεις χρήματα,
      λόγια ευχάριστα θ΄ ακούσεις,
      ένα γράμμα θα σου ΄ρθει  απ΄ την ξενιτιά,
      μια στεναχώρια βλέπω, που γρήγορα θα περάσει
      και μια χειραψία που θα σου δώσει χαρά.

Λόγια που δίνανε φτερά, ελπίδες σαν τους κυματοθραύστες,
συμβουλές για τα μελλούμενα
κι όλα γραμμένα σε ένα φλιτζάνι.

Μέγα θαύμα, σαν ήμουν παιδί…
Μόνο στη χώρα των “μεγάλων“ κραταιά η απομυθοποίηση.


Σ. Α. Πασχαλίδης


Καλοτάξιδο αδερφέ.
Ελπίζω να μου επιτρέψεςι να δημοσιεύσω κι άλλα στο μέλλον!!!!!



                                                         Να είστε όλοι καλά!!!!!!! 


Κι άλλα ποιήματα θα διαβάσετε εδώ.

30 σχόλια:

  1. Πω πω...Ρένα μου, πόσο μεγάλη τιμή μου κάνεις με αυτό το Ταξίδι τού αγαπημένου σου αδερφού.. Του στέλνω κι εγώ -και να του τις μεταφέρεις!- τις πιο θερμές ευχές μου: να είναι καλοτάξιδο το βιβλίο του και να δημιουργεί πάντα, μέσω τής γραφής! Σε φιλώ γλυκά και σε ευχαριστώ πολύ-πολύ! ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλοτάξιδο και πολυδιαβασμένο να είναι το βιβλίο του Ρενάκι!!!Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο... μπράβο. Καλοτάξιδο το βιβλίο του αδελφούλη. Τιμή για την οικογένεια να έχει λογοτέχνη στα μέλη της!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μεγάλη συγκίνηση , αναμνήσεις παιδικών χρόνων, θυμήθηκα τη συχωρεμένη μητέρα μου πρωί πρωί με τις γειτόνισσες ένα καφέ στα γρήγορα για να πουν τα μελλούμενα και να ξεκινήσουν τις δουλειές τους...
    Καλή επιτυχία στην έκδοση των ποιημάτων του αδελφού σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μου θυμθσες τη γιαγιά μου !!!! Τόσες γλυκές αναμνήσεις!!! Νασαι καλά και συ και ο Πασχάλης!!! Καλοταξιδο το βιβλιο του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ρένα μου, έκπληξη!
    ΚΑΛΟΤΆΞΙΔΟ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΊΟ του αδερφού σου και χρόνια του πολλά!!!
    Καλή σου μέρα!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ρένα μου ,φαντάζομαι την έκπληξη και τη χαρά σας !! Εύχομαι καλοτάξιδο το βιβλίο του , να είναι γερός ,δυνατός και πάντα να εκπλήσσει με την όμορφη γραφή του !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλοτάξιδο! Καλοτάξιδο!
    Τι όμορφα! Ωραία η έκπληξη που σας ετοίμαζε, ε? Κι εγώ ελπίζω κι εύχομαι να σου επιτρέψει να δημοσιεύσεις κι άλλα στο μέλλον!
    Συγχαρητήρια και φιλιά πολλά σε αυτήν την καλλιτεχνική οικογένεια!
    ΣΣΣΜΟΥΤΣ! Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σωστή μυσταγωγία! Υπέροχη καταγραφή. Εύχομαι να είναι καλοτάξιδο το βιβλίο του και να μας γράψεις και άλλα.
    Καλό μήνα Ρένα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κι όλα γραμμένα σ' ένα φλιτζάνι....τι συγκινητικό Ρένα μου!!!καλοτάξιδο!!!περιμένουμε κι άλλα!!!υπέροχη γραφή!!!
    φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μπράβο! Ωραία η γραφή του.
    Καλοτάξιδο να είναι το βιβλίο του αδελφού σου, Ρένα μου!
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Υπέροχος!
    Να τον χαίρεσαι Ρένα μου!
    Και να διαβάσουμε κι άλλα δικά του, ναι;
    Καλοτάξιδο να είναι το βιβλίο του!
    Φιλάκια πολλά! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ρενάκι μου καλημέρα
    Χρονια πολλα για τον αδερφο σου, να τον χαιρεσαι!
    Το ποιημα του εξαιρετικο
    Καλοταξιδο το βιβλιο του και ευχομαι πολλα ακομη!
    Φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ώστε σας το κράταγε κρυφό ε; Είδες ταλέντο; Να είναι επιτυχημένος εύχομαι και καλοτάξιδο το βιβλίο του. Πες μας και τον τίτλο της έκδοσης να το βρούμε να τον απολαύσουμε στο βιβλίο του. Να τον χαίρεσαι Ρένα μου
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Προσπαθώ να αφήσω σχόλιο κι όλο χάνεται. Θέλω να του μεταφέρεις το θαυμασμο και την εκτίμησή μας! Είναι εξαιρετικό!
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ όμορφο Ρένα μου να τον χαίρεσαι και να έχει πάντα επιτυχίες. Καλοτάξιδο να είναι το βιβλίο του!!!!!!!!
    Φιλάκια Ρένα μου και να ομορφοπεράσεις το Σ-κ!!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εξαιρετική γραφή, θαυμάσιο ύφος !!! Συγχαρητήρια στον ταλαντούχο Σ.Π. τον αδελφό σου Ρένα μου και καλοτάξιδο το βιβλίο του !!! Περιμένουμε και άλλα ποιήματά του !!! Πολλά τα ταλέντα στην οικογένεια, Μπράβο !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλοτάξιδο το βιβλίο του Ειστε τελικά οικογένεια με χαρίσματα.Η μητέρα σας θα είναι πολύ υπερήφανη για τα παιδάκια της!!! Μου άρεσε το ύφος και η συγκρατημένη σάτυρά του!! Καλό Χριστουγεννιάτικο μήνα με πολλές δημιουργίες αν σ' αφήνει φυσικά η Ευγενούλα !! Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Να είναι καλά ο Στέλιος σου (έχει και το αγαπημένο μου όνομα) και με το καλό ν' ανοίξει τα πανιά του και να αξιωθεί να δει τις δημιουργίες του βιβλιοδετημένες. Μου άρεσε πολύ το φλιτζάνι του και η φιλοσοφημένη του διάθεση.
    Με μεγάλο ενδιαφέρον περιμένω και επόμενο απόσπασμα απ'το έργο του.
    Να είστε καλά Ρένα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Να τον χαίρεσαι Ρένα μου και να σου χαρίζει αξέχαστες στιγμές και εκπλήξεις όπως αυτό το ποίημα. Καλό ΣΚ και φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλοτάξιδο το βιβλίο του αδερφού σου.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. καλή σου μέρα αγαπητή μου Ρένα.
    Και πάλι εδώ μετά την περιπέτεια.
    Ειλικρινά το ποιήμα του αδελφού σου είναι καταπληκτικό.
    Το απόλαυσα.
    Νάσαι πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ρένα μου καλοτάξιδο το βιβλίο του αδερφού σου!
    Να τον χαίρεσαι και πάντα ευχάριστες εκπλήξεις να έχεις!!!
    Όσο για το ποίημα καταπληκτικό!!
    Χαίρομαι που με αφορμή το ταξίδι του φλιτζανιού το απολαύσαμε κι εμείς!
    Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καλοτάξιδο το βιβλίο του,θα περιμένουμε να διαβάσουμε κι άλλα κομμάτια μιας και είναι μέσα από την ζωή παρμένα!!!!!!!!!!
    Να περάσεις μία όμορφη Κυριακή!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ευχαριστώ θερμά για τις ευχές και τις ανταποδίδω με το
    "ό,τι ποθείτε῾
    Για όσους έκαναν τον κόπο να σχολιάσουν το ποίημα, τους είμαι ευγνώμων.

    Σ.Α.Πασχαλίδης (ο αδελφός της Ρένας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμείς σας ευχαριστούμε κι εγώ προσωπικά για την μεγάλη τιμή! Καλές γιορτές! :)

      Διαγραφή
  26. Συγχαρητήρια! Καλοτάξιδο το βιβλίο του αδελφού σου! Πολυτάλαντος ο αδελφούλης σου και όλη η οικογενεια σας βέβαια! Μου άρεσε το -γραμμένα σ ενα φλιτζάνι ! Περιμένουμε και άλλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Συγχαρητήρια! Καλοτάξιδο το βιβλίο του αδελφού σου! Πολυτάλαντος ο αδελφούλης σου και όλη η οικογενεια σας βέβαια! Μου άρεσε το -γραμμένα σ ενα φλιτζάνι ! Περιμένουμε και άλλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Δεξου και απο μενα τις ευχες μου για το βιβλίο του αδελφού σου... Ρενα μου κατι διαβασα στην αναρτηση σου και περασα να δώ... να είναι καλοταξιδο... ωραια η εμπνευση του γυρω απο ενα φλυτζανι.. να είναι καλα και να γραφει...φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Καταπληκτικό το ποίημα του αδελφού σου Ρένα μου!! Καλοτάξιδο το βιβλίο του!! Να τον χαίρεσαι και περιμένουμε κι άλλα ποιήματα!! Φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ, ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΟΤΑΝ ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΩ!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...