Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2022

ΘΑΛΠΩΡΗ!!!

Όταν η Αριστέα, ανήγγειλε την έναρξη του 27ου

συμπόσιου ποίησης κι έδωσε το θέμα, σπίτι, σπιτικό, σκέφτηκα τί ωραίο θέμα!


από το αναγνωστικό του δημοτικού πριν 60 χρόνια!


Μακάρι να μπορούσα να γράψω κι εγώ ένα ποίημα .


Χειρο-ποιήτρια είμαι, ποιήτρια όμως όχι. 


Αγαπώ το σπίτι και το έχω αποδώσει σε πάρα πολλές μορφές. 



Ψηλόλιγνο από γυψόγαζες και πηλό.



Στρουμπουλό σε σχήμα αυγού. 



Εξοχικό με πισίνα, ομπρέλες και ξαπλώστρες. 

Χρησιμοποίησα κάθε  είδους συσκευασία κι αποκόμματα από περιοδικά,


κουπάκια από γιαούρτι και στόκο,


τσουβάλι, φελούς,


ξυλάκια παγωτού κι άχυρα. 




Το ζωγράφισα σε πέτρα και το ανέβασα σε βράχο καταμεσής στη θάλασσα σαν φάρο. 




Ζωγράφισα όλα τα κεραμιδάκια της παραλίας και έφτιαξα ένα νησί. 



Έμαθα να υφαίνω και το πρώτο μου θέμα ήταν τα παλιά σπίτια, οι μονοκατοικίες της γειτονιάς. 



Τα ζωγράφισα με χίλια χαρούμενα χρώματα και χρυσό καπνό. 

Ξεχειλίζουν από θαλπωρή και μυρωδιές σπιτικού φαγητού!



Το κέντησα σαν αγροτόσπιτο,


μέχρι και Χριστουγεννιάτικο στολίδι το έκανα. 


Απορώ κι εγώ πόσα πολλά σπίτια έκανα!



Αγαπώ το σπίτι, είμαι σπιτόγατος.

Αφιερώνω χρόνο να το στολίζω και να φτιάχνω πράγματα για την οικογένειά μου, για το σπιτικό μου.

Γιατί χωρίς τα αγαπημένα μας πρόσωπα, είναι απλά ντουβάρια, τούβλα και τσιμέντο. 


Μα να μη μπορώ να γράψω ένα ποίημα κι εγώ για το σπίτι που τόσο αγαπώ και μέσα του χαίρομαι να ζω!

Για το  σπιτικό μου που είναι γεμάτο από  τους αγαπημένους μου!


-Τί είπες τώρα μεγάλη!


Ναι ναι! Αυτό είναι!


Σπίτι είναι αυτό που μέσα του χαίρομαι να ζω. 

Οι αγαπημένοι μου το κάνουν σπιτικό!


Κι ο τίτλος;

                              ΘΑΛΠΩΡΉ!!


Λες; 15 λέξεις φτάνουν για ένα ποίημα;

Πώς τα λένε αυτά τα μικρά ποιήματα που γράφουν οι Ιάπωνες;

Χαϊκού ;


Μεγάλη, έγραψες ένα Χαϊκού;



Θα το στείλω στην Αριστέα, σκέφτηκα και το πολύ πολύ να γελάσει μαζί μου. 

Η Αριστέα όχι μόνο δεν γέλασε, το συμπεριέλαβε και στο συμπόσιο!


Σας παίδεψα μέχρι να σας παρουσιάσω το ποίημα μου, έτσι;

Ε, έτσι κάνουν οι μεγάλοι ποιητές!

Πάτε όμως εδώ , για να διαβάσετε υπέροχα ποιήματα από τους ειδήμονες του είδους. 


Αριστέα μου σ ευχαριστώ πολύ που έβαλες και τη δική μου συμμετοχή στο συμπόσιο. 

Να είσαι καλά και να διοργανώσεις κι άλλα πολλά. 

Κι εγώ εδώ είμαι ( απειλή).


Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες!

Μπράβο στη Μαρία Κανελλάκη που πήρε την πρώτη θέση , ακόμα μια φορά. 



ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΚΑΛΑ!!!



37 σχόλια:

  1. Κι όμως Ρένα μου, ξέρεις τι δύσκολο είναι με λίγες λέξεις να συμπεριλάβεις σπουδαία νοήματα; Και τι μεγαλύτερο από το σπιτικό;
    Εμένα μου άρεσε και η συμμετοχή σου αξιόλογη.
    Όσο για τα σπιτια που κατασκεύασες τι να πω...ψάχνω να δω μήπως υπάρχει άλλος τρόπος κατασκευής τους που να μην τον έχεις χρησ/σει αλλά φευ! Όλα τα έφτιαξες και τι όμορφα!!
    Μπράβο Ρένα μου
    Το ''Δια χειρός...'' σ''ολο του το μεγαλείο.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέτοια μου λέτε και παίρνω θάρρος και θράσος.
      Ευχαριστώ πολύ Άννα μου.
      Κι εγώ σκέφτηκα τί άλλο δεν έχω κάνει και βρήκα κι άλλους τρόπους.
      Θα φροντίσω να συμπληρώσω τις τεχνικές μου..
      Σε φιλώ.

      Διαγραφή
  2. Σπίτι είναι εκεί που βρίσκονται οι αγαπημένοι σου και αναπαύεται η ψυχή σου...!Ποίημα οι δημιουργίες σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τρελαίνομαι με τα σπίτια σου, Ρένα μου. Το ένα καλύτερο από το άλλο. Το ποιηματάκι σου υπέροχο. Ένα μυστικό θα σου πω για το ποίημα χαϊκού: ακολουθεί ορισμένους κανόνες. Έχει τρεις στίχους. Ο πρώτος και ο τρίτος στίχος έχουν από πέντε συλλαβές. Ο δεύτερος στίχος έχει επτά συλλαβές. Καλή εξάσκηση στο γράψιμο χαϊκού. Είμαι βέβαιη ότι θα διαβάσω από εσένα θαυμάσια ποιήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Μαρία μου.
      Ναι το είδα και θα το έχω υπόψη μου την επόμενη φορά αν υπάρξει.
      Είναι λίγο σαν το
      από την πόλη έρχομαι.....
      Σε φιλώ.

      Διαγραφή
  4. Τι τέλεια τα σπιτάκια σου! Το καθ ένα με ξεχωριστό χαρακτήρα. Δεν υπάρχει περίπτωση αν καταπιαστείς με χαϊκού να μην τα καταφέρεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ χελώνα μου.
      Δεν είναι και τόσο εύκολο.
      Θα δείξει.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  5. Πόσα σπιτάκια έχεις κάνει ;;; Εξαιρετικά όλα !!!!!!!
    Άντε και ποιήτρια τώρα
    Πολλά φιλιά !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα το διαπίστωσα κι εγώ Ράνια μου.
      Μου έχουν ξεφύγει ορισμένες τεχνικές και θα φροντίσω να συμπληρώσω τα κενά.
      Μόνο Χειρο-ποιήτρια φτάνει.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σιγά που δεν θα τα κατάφερνες εσύ να γράψεις και ποιηματάκι! Μια χαρά το χαϊκού σου! Όσο για τα σπιτάκια σου...δεν νομίζω να σου έχει ξεφύγει κάποια τεχνική!!!
    Φιλάκια πολλά!
    ΥΓ πόσο δυσκολεύομαι να γράψω από το κινητό, σου το έχω ξαναπεί; (εξ ου και η διαγραφή του προηγούμενου σχολίου).😄😄😄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαϊκού δεν το λες .
      Αλλά θα προσπαθήσω την επόμενη φορά.
      Έχουν ξεφύγει μερικές.
      Για σκέψου.
      Αλήθεια;
      Εγώ και τις αναρτήσεις από το κινητό τις κάνω.
      Πιο πολύ με βολεύει.
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  8. Θαλπωρή είναι όλη η ανάρτηση σου Ρένα μου και το χαϊκού που διάλεξες είναι ότι πιο δύσκολο αλλά σιγά μη και δεν τα κατάφερνες, εδώ τόσα και τόσα πανέμορφα σπιτάκια έφτιαξες!

    Μέσα σε όλα η Ρένα και μπράβο της!

    ΑΦιλάκια φωτεινά και πολύ χαμογελαστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοίτα, δεν θέλω και πολύ να πιστέψω ότι τα κατάφερα και μετά θα μου λέτε να σταματήσω και δεν θα σας ακούω.
      χαχαχαχαχα!!!
      Ευχαριστώ πολύ Στεφανία μου.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  9. Πόσο λατρεύω αυτούς του ξεκαρδιστικούς μονολόγους σου, να 'ξερες! Και μετά από τόσα υπέροχα σπίτια που έχεις χτίσει, τι να λέμε κι εμείς; Εσύ παιδί μου είσαι μεγαλοεργολάβος! Όσο για το χαϊκού σου, είναι τόσο δύσκολο να στριμώξεις τόσα νοήματα και τόση θαλπωρή σε δυο αράδες. Κι εσύ το πέτυχες. Μπράβο σου βρε πολυτάλαντο Ρενάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με ποιον να μιλήσω Μαρία μου;
      Όταν είμαι μόνη μου πρέπει να το παλέψω.
      Σας σκέφτομαι και πιστεύω ότι μ ακούτε.
      Μα μου είχε κολλήσει στο μυαλό και δεν έφευγε ανδεν το έστελνα στο συμπόσιο.
      Μετά ησύχασα.
      Είχε πλάκα όμως.
      Πήρε και 3 ψήφους!!!!!
      Εσείς θα φταίτε αν συνεχίσω.
      Συγχαρητήρια για την πρωτιά σου , που την αξίζεις και με το παραπάνω.
      Φιλάκια πολλά.

      Διαγραφή
  10. Αχ βρε Ρένα μου καλή μου φίλη! Τι λες τώρα! Μα όλα τούτα τα σπίτια στα οποία, με τα χέρια σου, έδωσες ζωή, ύπαρξη, χρώμα και χώρο, είναι ένας μικρός θησαυρός. Ένας απολογισμός δημιουργίας. Και μαζί με το χαϊκού ήρθαν να γίνουν ένα γλυκό κουτί δώρου δοσμένο σε όλους εμάς.
    Την αγάπη μου καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε Γιάννη τα υλικά της ανακύκλωσης ήταν πάντα μια πρόκληση για μένα.
      Τα σπίτια αγαπημένο θέμα, οπότε προέκυψαν όλα αυτά.
      Μάλλον όμως πρέπει να συμπληρώσω τη συλλογή μου με μετρικές τεχνικές ακόμα.
      Θα πρέπει να γράψω κι άλλο χαϊκού λες;
      Με πολύ αγάπη σας αφιερώνω αυτή την ανάρτηση γιατί είστε η παρέα μου όταν δημιουργώ.
      Καλό βράδυ και καλό ξημέρωμα.

      Διαγραφή
  11. Ακριβώς όπως το λες! Χειρο-ποιήτρια. Κρύβε λόγια όμως Ρένα μου! Με τόσα σπίτια πολύ θα 'θελα να δω το Ε9. Όσο για το χαϊκού σου θα συμφωνήσω με τη Μαρία, όλη η ουσία σε τρεις στίχους. Να είσαι καλά να γράφεις και να φτιάχνεις ομορφιές!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι θα μετακομίσουμε σύντομα στο τροχόσπιτο έτσι όπως πάμε με τους φόρους.
      Θα το προσπαθήσω περισσότερο την επόμενη φορά.
      Σε φιλώ.

      Διαγραφή
  12. Σε λυπάμαι τελικά με τόσο..ΕΜΦΙΑ που θα πληρώνεις! Τι να το κάνεις το ποίημα εσύ, έχεις ποίημα στα χεράκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σας τα χαρίζω όλα και μετακομίζω στο κάμπινγκ.
      Πώς να τα πληρώσω όλα αυτά;
      Εννοείται, κάθε κατεργάρης στον πάγκο του.
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  13. Το καλύτερο έγραψες γιατί τι είναι το σπίτι πέρα από θαλπωρή, το λιμάνι μας, εκεί που ζουν όλα όσα αγαπάμε.
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ελένη μου.
      Ήταν η αφορμή να παρουσιάσω τις δημιουργίες μου ή οι δημιουργίες μιυ στάθηκαν αφορμή να παρουσιάσω το ποιηματάκι μου.
      Σε φιλώ.

      Διαγραφή
  14. Ποιήματα είναι όλα αυτά τα σπιτικά που έχεις φτιάξει φιλενάδα και μάλιστε το ένα πιο όμορφο από το άλλο, μα πόσα έχεις κανει Ρένα μου; πω..πω!!
    Για το σπιτικό σου όμως έχεις γράψει το πιο ουσιαστικό την ΘΑΛΠΩΡΉ!!! και έδωσες το ουσιαστικό νόημα αυτής τις λέξης στο δικό σου ποίημα!!! τι άλλο θα κάνεις πια; θα μας τρελάνεις; και μην σ ακούσω ότι δεν ξέρεις; άντε και στο επόμενο συμπόσιο φιλενάδα με το καλό!!
    Την αγάπη μου πολυτάλαντη φίλη μου!! φιλιααα!!😍

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μη μου δίνεται θάρρος είπα.
      Θα το πιστέψω κι εγώ.
      Χάρηκα όμως που πήρα μέρος στο συμπόσιο που τόσο αγαπώ και παρακολουθώ ανελλιπώς.
      Όσο για τα σπιτάκια, παίζω κι εγώ με τα κοριτσάκια μας.
      Σας φιλώ.

      Διαγραφή
  15. Ρένα μου το να συμπεριλάβεις νοήματα σε τόσο λίγες λέξεις είναι σπουδαίο.
    Και μπράβο σου για τη προσπάθεια σου.
    Και για όλα τα όμορφα σπίτια που έχεις φτιάξει με τόσες τεχνικές και σχέδια.
    Να 'σαι καλά να δημιουργείς.
    Σε φιλώ γλυκά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ευχαριστώ πολύ Μαρίνα μου.
    Η χαρά της συμμετοχής είναι μεγάλη.
    Βρέθηκα ανάμεσα σε αγαπημένους φίλους και το ευχαριστηθηκα πολύ.
    Συνεχίζω να δημιουργώ, ιδίως τώρα.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ολα τα σπιτακια σου ξεχωριστααααααααα
    αλλα και το ποιημα υπεροχοοοοοο
    πηγα διαβασα κια τα αλλα ποσο ομορφαααααααααα
    αχ σπιτακι μου ναι και γω το αγαπω πολυ
    αλλα τι να ειναι το σπιτι χωρις αυτους που το ζωντανεουν οπως λες και συ αγαπημενη μου φιληηηηηηηη !!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς, χωρίς αυτούς που το ζωντανεύουν δεν είναι τίποτα.
      Οι φίλοι μας, γράφουν πολύ ωραία ποιήματα.
      Εμένα μου ήρθε έμπνευση αστραπή.
      Φιλιά αγαπημένη μου.

      Διαγραφή
  18. Εγώ λατρεύω τα μικρά κείμενα και τα μικρά ποιηματάκια, έχουν βάθος και νόημα μεστό! Επίσης πολύ νοσταλγικό αυτό το κεντητό σπιτάκι σου! Χιονισμένες καλησπέρες Ρένα μου ⛄⛄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σου πω κι εμένα μου αρέσουν τα μικρά, αλλά όχι και τόσο μικρά.
      Η χαρά της συμμετοχής μετράει.
      Το σπιτάκι θα γίνει μαξιλάρι, μάλλον.
      Είναι πολύ παλιό.
      Εμείς δεν έχουμε ακόμη χιόνι.
      Σε φιλώ.

      Διαγραφή
  19. χαχαχαχα αντικατέστησες επαξίως το Βωβό χωρίς να φτιάχνεις αυτά τ άχαρα γυαλινα που γέμισε την Αθήνα,αλλά μικρά ,κομψά,ζεστά ανθρώπινα σπιτάκια,όπως αυτά που μέσα τους μεγαλώσαμε!
    Μπράβο Ρένα
    Επίσης σ ευχαριστώ γαι την ευκαιρία που μου δόθηκε μέσω εσού να διαβάσω τις υπέροχες ποιητικές συμμετοχές του Συμποσίου σας και την υπέρτατη πρώτη της κας κανελλάκη!ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εσύ φτιάχνεις πέτρινα και χάρτινα, εγώ τα πιο πολλά με υφάσματα και κλωστές.
    Καλύψαμε όλο το φάσμα.
    Τα συμπόσιο είναι η χαρά μας, γράψουμε δε γράψουμε.
    Υπάρχουν αστέρια.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ, ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΟΤΑΝ ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΩ!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...